رشد قیمت بیت کوین (BTC) : نوسان قیمت رمزارزها در بین جنجال برگزیت

رشد قیمت بیت کوین (BTC) : نوسان قیمت رمزارزها در بین جنجال برگزیت
خلاصه اخبار

به دلیل بی‌ثباتی های اقتصادی و ژئوپولوتیکی، قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته روندی صعودی را طی نموده است.

قیمت بیت‌کوین شب گذشته مرز 10٬000 دلار را رد کرد و پس از سقوطی که در روزهای پایانی ماه آگوست شاهد آن بود؛ از مرحله بحرانی خود گذر کرد. دیگر رمزارزها از جمله اتریوم، ریپل و بیت‌کوین‌کش نیز شاهد افزایش قیمت خود بودند.

پس از جنجال ایجاد شده حول برگزیت؛ قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار آمریکا 6 درصد و نسبت به یورو 10 درصد افزایش یافت که این امر ارز بریتانیا را در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد. طبق پیش‌بینی تحلیلگران در صورت خروج بدون توافقِ بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ بازهم شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.

به نقل از مارکوس سانپوئل، مدیرعامل شرکت رمزارز لونو (Luno)، بی‌ثباتی اقتصادی در آرژانتین به همراه تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین از عوامل افزایش قیمت بیت‌کوین بوده‌ است.

سانپوئل در مصاحبه با ایندیپندنت بیان کرد: «پس از عبور از هفته‌ای خنثی در معاملات، بیت‌کوین بر خلاف روند بازار؛ در روز گذشته به سرعت مرز 10٬000 دلار را رد کرد و به سطح 10٬500 دلار رسید.»

وی در ادامه افزود: «امروز توجه افکار عمومی و رسانه‌ها معطوف به مسئله برگزیت در بریتانیا و اروپا و همچنین رشد بحران در آرژانتین می‌باشد. با باز شدن بازارها پس از تعطیلات روز کارگر در آمریکا، می‌توانیم انتظار  افزایش حجم خرید و فروش را در شلوغ‌ترین ماه معاملاتی داشته باشیم.

بریتانیا خود را برای ترک اتحادیه اروپا در روز  31ام اکتبر آماده کرده است. البته احتمال دارد این روز به دلیل رای پارلمان مبنی بر عدم اجازه خروج بدون توافقنامه به تأخیر بیفتد.

نخست‌وزیر بوریس جانسون اعلام داشت که وی قصد دارد تا بریتانیا را چه با توافق و چه بی‌توافق در ضرب‌الأجل تعیین‌شده از اتحادیه اروپا خارج کند. احتمالاً بوریس جانسون در صورت تصویب طرح منع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا توسط مجلس عوام، درخواست برگزاری همه‌پرسی خواهد کرد.

به دلیل وجود بی‌ثباتی های اخیر نرخ برابری پوند با دلار به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. نیل ویلسون، مدیر بخش تحلیل بازار در سایت Markets.com بیان داشته : «درصورت برگزاری همه‌پرسی یا خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، آینده روشنی برای استرلینگ بریتانیا وجود نخواهد داشت.»

علی‌رغم پرنوسان بودن قیمت بیت‌کوین می‌توان شاهد روند پایدار صعودی قیمت بیت‌کوین در سال 2019 بود. قیمت این رمزارز از ابتدای امسال نزدیک به 3 برابر شده اما همچنان فاصله زیادی تا قیمت خود در اواخر سال 2017 که چیزی حدود 20000 دلار بود، دارد.

پیشبینی آسیب‌های اقتصادی برگزیت به همراه افزایش تعرفه‌های گمرکی بین دو اقتصاد بزرگ دنیا یعنی چین و آمریک به رشد قیمت بیت‌کوین کمک کرده است.

برخی از سرمایه‌گذاران نیز با گذر زمان رمزارزها را هم‌تراز با طلا قرارداده‌اند و آن‌ها را دارایی امن قلمداد کرده‌اند.

علت شکل‌گیری چنین دیدگاهی در بین سرمایه‌گذاران مربوط به دو مسئله می‌شود: نخست این‌که عرضه بیت‌کوین محدود خواهد بود و دوم زیرساخت غیرمتمرکز و فرامرزی این رمزارز، آن را در مقابل تأیرات اقتصادی منفی در یک کشور و بازار را مصون می‌کند.

نیکلاس گِریگوری، مدیرعامل شرکت بلاک چین CommerceBlock، در مصاحبه اخیر خود با ایندیپندنت بیان داشت:

به دلیل افزایش بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی در سال 2019، بیت کوین قدرت تاثیرگذاری خود را بازیافته است.

همچنین وی اضافه کرد:

خروج بدون توافقِ بریتانیا از اتحادیه اروپا، فرصتی استثنایی و بی‌سابقه برای افزایش قیمت بیت‌کوین خواهد بود. خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا موجب ایجاد تلاطم و نوسان در قیمت دو ارز اصلی فیات یعنی پوند و یورو می‌شود. علاوه بر این شاهد عریان شدن بحران هویتی در نظام جهانی و آسیب‌پذیری ارز‌های‌ فیات خواهیم بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.