رشد افسار گسیخته سرمایه قفل شده در ترون؛ آیا داستان ترا در حال تکرار شدن است؟

رشد افسار گسیخته سرمایه قفل شده در ترون؛ آیا داستان ترا در حال تکرار شدن است؟
خلاصه اخبار

اکوسیستم ترون علی‌رغم اوضاع نامساعد بازار رمزارزها، در حال رشد است. استیبل کوین USDD با وجود لغزش اندک از برابری خود با دلار (کاهش تا ۹۸ سنت) توانست از سقوط اخیر جان سالم به در ببرد و به برابری با دلار برگردد. این استیبل کوین جدید در عرض تنها در چند هفته از راه‌اندازی خود …

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین

اکوسیستم ترون علی‌رغم اوضاع نامساعد بازار رمزارزها، در حال رشد است. استیبل کوین USDD با وجود لغزش اندک از برابری خود با دلار (کاهش تا 98 سنت) توانست از سقوط اخیر جان سالم به در ببرد و به برابری با دلار برگردد. این استیبل کوین جدید در عرض تنها در چند هفته از راه‌اندازی خود به فهرست 100 رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار راه یافته است. اما علت این رشد بی وقفه چیست؟ آیا تجربه تلخ ترا تکرار می‌شود؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از ambcrypto، استیبل کوین شبکه ترون، USDD، که درست قبل از شروع فروپاشی ترا به بازار عرضه شد و به نظر می‌رسید در حال تقلید از ترا است، توانسته است با ارائه سود سپرده‌گذاری حدود 30٪، سیلی از سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند. سرمایه‌گذاران در حال حاضر در چندین پلتفرم دیفای مشغول استیکیگ USDD هستند.

مشابه مکانیزم Mint & Burn ترا برای صادر کردن USDD باید ترون را سوزاند و این موضوع باعث شده است در مجموع حدود 5.89 میلیارد توکن TRX (به ارزش تقریبی 462 میلیون دلار و برابر با ارزش بازار USDD) از عرضه در گردش خارج شود. جاستین سان در توییت خود با خوشحالی به این موضوع اشاره می‌کند و بی‌صبرانه منتظر رسیدن به مرز 6 میلیارد TRX است.

توییت ترون
توییت جاستین سان در واکنش به افزایش ارزش بازار USDD؛ منبع: توییتر

مطابق داده‌های دیفای‌لاما ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه ترون رشد چشمگیری داشته است و ترون در رده‌بندی بلاکچین‌ها از نظر TVL به رتبه سوم بعد از بی‌ان‌بی اسمارت چین رسیده است. ارزش کل قفل شده در ترون تنها در روز گذشته حدود 19٪ افزایش یافته است و به حدود 5.2 میلیارد دلار رسیده است. جاستین سان در این مورد نیز توییتی زده است:

ترون به جایگاه سوم بلاکچین‌ها از نظر ارزش کل قفل شده
ترون در جایگاه سوم بلاکچین‌ها از نظر ارزش کل قفل شده؛ منبع: توییتر

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که عمده این رشد سریع به‌خاطر هجوم سرمایه‌گذاران به پلتفرم JustLend است. ارزش کل قفل شده در این پلتفرم تنها طی 48 ساعت گذشته حدود 1 میلیارد دلار رشد داشته است.

رشد ارزش کل قفل شده در جاست‌لند
رشد ارزش کل قفل شده در پلتفرم وام‌دهی JustLend؛ منبع: دیفای‌لاما

این رشد سریع جاست‌لند را به جایگاه نهم در میان اپلیکیشن‌های دیفای از نظر ارزش کل قفل شده رسانده است.

شیوه رشد شبکه ترون به طرز نگران‌کننده‌ای به شیوه رشد اکوسیستم ترا شباهت پیدا کرده است. حتی در بعضی موارد مانند میزان سودی که به سپرده‌گذاران تعلق می‌گیرد سیاست‌های ترون به مراتب از اکوسیستم ترا تهاجمی‌تر است. باید دید آیا استیبل کوین ترون هم از همان پرتگاه UST سقوط می‌کند یا اینکه در ادامه، مسیر دیگری در پیش می‌گیرد. اما در هر صورت هجوم سرمایه‌گذاران برای استیکینگ USDD نشان می‌دهد فضای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها آماده درس گرفتن از تجربیات تلخ نیست.