رشد 27 درصدی ارز دیجیتال Cosmos در صرافی بایننس

رشد 27 درصدی ارز دیجیتال Cosmos در صرافی بایننس
خلاصه اخبار

به نقل از خبرگزاری CCN، توکن بومی شبکه بلاک چین Cosmos با نماد اختصاری ATOM توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس فهرست شده است.

چانگ پن ژائو، مدیر عامل صرافی Binance، اظهار داشت که تیم توسعه دهنده Cosmos از ارتباط با صرافی های ارز دیجیتال امتناع می ورزد، اما صرافی بایننس به دلیل حمایت از این پروژه آن را در فهرست خود لیست نموده است. چانگ پن ژائو در ادامه افزود:

“این پروژه [Cosmos] ارتباط خوبی با صرافی ها جهت پشتیبانی ندارد، هرچند ما به هر طریقی آن را لیست نموده ایم. تکنولوژی خوب برنده است!”

Cosmos چیست و چگونه جامعه ارزهای دیجیتال را در برگرفته است؟

Cosmos یک شبکه بلاک چین با الگوریتم اثبات سهام (PoS) است که قابلیت همکاری را اولویت بندی می کند. در صورت موفقیت آمیز بودن، کاربران در Cosmos قادر به تعویض توکن ها بین شبکه های مختلف بلاک چین و برقراری ارتباط با سایر کاربران ارزهای رمزنگاری شده خواهند بود.

هنگامی که به اصطلاح “اعتبار سنجان” در شبکه بلاک چین با فعالسازی پروتکل Inter-Blockchain Communication موافقت نمایند، پلتفرم قادر خواهد بود تا با سایر بلاک چین های اصلی ارتباط برقرار کند.

پیش از این زاکی مانیان، مدیر شرکت Tendermint که از پروژه Cosmos پشتیبانی می کند، در یک مصاحبه خبری با Coindesk گفت:

“برای اثبات سهام، هزینه ها و پاداش ها داخلی هستند. بنابراین ما مجبور بودیم یک سیستم بسیار پیچیده برای توزیع پاداش، مجازات افراد برای رفتار مخرب و مجازات افراد برای رفتن به حالت آفلاین وضع کنیم. همه اینها باید در سیستم داخلی تعریف شوند و در نتیجه این یک شاهکار مهندسی بزرگ است که نسبت به اثبات کار (PoW) ابداع شده است.”

انتظار می رود که Cosmos به عنوان یک شبکه مبتنی بر اثبات سهام با پروتکل های برتر مانند کاردانو (Cardano) و ایاس (EOS) در طولانی مدت رقابت کند.

رشد 27 درصدی ارز دیجیتال Cosmos در صرافی بایننس
نمودار قیمت ارز دیجیتال ATOM در یک ماه گذشته

بلافاصله پس از فهرست شدن این توکن در وب سایت صرافی بایننس، قیمت ATOM در برابر دلار آمریکا 27 درصد افزایش یافت. لازم به ذکر است دیدگاه خوش بینانه ای نسبت به پروژه Cosmos و سایر پروژه های مشابه در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

آیا Cosmos موفق به افزایش اعتماد به نفس در بازار ارزهای دیجیتال می شود؟

Cosmos یک پروژه بلاک چین است که در مراحل اولیه خود قرار دارد و در حال توسعه میباشد. از این رو، هنوز مشخص نیست که آیا می تواند به مرور زمان به عنوان یک پروژه از آن نام برد و آیا می تواند به یکی از ارزشمندترین پروژه ها در بازار جهانی تبدیل شود.

افزایش علاقه روزافزون به پروژه های در حال توسعه نشان می دهد که اعتماد به نفس سرمایه گذاران در چشم انداز بلند مدت صنعت ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

سرمایه گذاران بر ضرورت وجود پروتکل های مبتنی بر اثبات سهام از جمله Polkadot و Cosmos اصرار دارند که امکان همکاری های متمرکز را فراهم می کند. باید دید که آیا این ویژگی ها به اندازه کافی قانع کننده هستند تا رشد یک پروژه بلاک چینی را تضمین کنند.

لیندا شی، یکی از بنیانگذاران Scalar Capital، می گوید انتظار دارد که موارد استفاده اولیه از بلاکچین هایی مانند Cosmos تنها در رابطه با انتقال سرمایه باشد. مبادلات توکن ها در بلاک چین که به صورت غیرمتمرکز انجام می شود، سرمایه گذاران را قادر میسازد تا بر تمامی دارایی های دیجیتالی خود نظارت داشته باشند.

لیندا شی در ادامه گفت:

“من موارد استفاده اولیه از Cosmos را در انتقال دارایی ها مشاهده میکنم و این باعث می شود تا کاربران با قرار گرفتن در یک فضای امن، استفاده از آن را ترجیح دهند. پروژه با هدف ایجاد قابلیت همکاری در میان بلاک چین های مختلف به وجود آمده و فرآیند تولید بلاک چین اختصاصی توسط کاربران را تسهیل می نماید.”

منبع: ccn.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.

برچسب‌ها