راه اندازی جنگ منطقه‌ای از پروژه‌های غرب

راه اندازی جنگ منطقه‌ای از پروژه‌های غرب

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز سه شنبه 27 مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری کشورمان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مسلمانان با چالش‌های بسیاری مواجه هستند که ریشه آن چالش‌ها استعمار غرب است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین محاصره، جنگ و نزاع در کشور‌های اسلامی را مهمترین چالش جهان اسلام برشمرد و گفت: استعمار غرب اهداف خود را در این چالش‌ها دنبال می‌کند. آنان قصد دارند مسئله پذیرش طرح رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین با انعقاد توافقنامه عادی سازی با این رژیم عملیاتی کنند. هدف آنان از این اقدامات یهودی سازی قدس و تلاش صهیونیست‌ها برای سیطره بر مسجد الاقصی است که قطعاً این تلاش‌ها بیهوده خواهد بود.

وی وحدت امت اسلامی را با استناد به آیات قرآن کریم یک واجب شرعی بیان و تصریح کرد: وحدت اسلامی اینگونه نیست که حق اجتهاد و تفاوت دیدگاه‌ها را از میان ملت‌های مسلمان ملغی کند. اسلام تنها دینی است که به مخالفان خود اجازه می‌دهد در بین مسلمانان زندگی کنند و بر دین و عقاید خود باشند. بر این اساس مسلمانان همه اقدامات تکفیری‌ها را که مخالف مبانی اسلامی است محکوم می‌کنند.

زیاد النخاله اختلافات و درگیری‌های مسلمانان را پروژه‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب دانست و گفت: غربیان در این اختلافات اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند تا بتوانند بر مسلمانان تسلط داشته و بر آنان حکومت کنند؛ بنابراین تحقق وحدت اسلامی نیازمند اقدامات عملی است که باید امت اسلامی در راستای تحقق آن تلاش کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است، ابراز کرد: آزاد سازی فلسطین تنها بر عهده ملت فلسطین نیست بلکه همه امت اسلامی موظف هستند این سرزمین را از اشغالگری نجات دهند و این امر تنها با وحدت امکان پذیر است.