رئیس صندوق بین‌المللی پول: باید از ارزهای دیجیتال استقبال کنیم

رئیس صندوق بین‌المللی پول: باید از ارزهای دیجیتال استقبال کنیم
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، کریستین لاگارد (Christine Lagarde) یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست بانک مرکزی اروپا، بر این عقیده است که بانک‌های مرکزی و ارگان‌های مالی علاوه بر اینکه وظیفه حمایت و حفاظت از مصرف‌کنندگان را بر عهده دارند، باید در برابر نوآوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال نگاهی باز و پذیرا […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، کریستین لاگارد (Christine Lagarde) یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست بانک مرکزی اروپا، بر این عقیده است که بانک‌های مرکزی و ارگان‌های مالی علاوه بر اینکه وظیفه حمایت و حفاظت از مصرف‌کنندگان را بر عهده دارند، باید در برابر نوآوری‌هایی مانند ارزهای دیجیتال نگاهی باز و پذیرا داشته باشند. 

لاگارد که در حال حاضر ریاست صندوق بین‌المللی پول را بر عهده دارد، در گفتگو با کمیته امور اقتصادی و مالی مجلس اروپا گفت: «بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران مالی باید با آغوش باز پذیرای فرصت‌های به وجود آمده توسط تغییر و تحول‌های سال‌های اخیر باشند و از آن استقبال کنند.»

او در نطق آغازین خود اظهار داشت: «در رابطه با فناوری‌های جدید از جمله ارزهای دیجیتال، باید از خطرات آن مانند ثبات اقتصادی، فعالیت‌های مجرمانه و حفظ حریم خصوصی آگاه باشیم. ما با اعمال قوانین مناسب می توانیم این فناوری را به جهتی هدایت کنیم که برای عموم مردم منفعت داشته باشد. این جمله به این معناست که ما باید فواید گسترده اجتماعی این نوآوری را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم برای توسعه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

لاگارد وعده داد که در صورت انتخاب او به ریاست بانک مرکزی اروپا، کاری خواهد که سازمان‌ها به‌ سرعت خود را با شرایط مالی همواره متغیر این روزها سازگار کنند.

همچنین لاگارد پیش‌تر، در ماه فوریه مدعی شده بود که قانون‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال امری «اجتناب‌ناپذیر» و لازم است.

او در ماه آوریل هم در گزارشی اذعان کرده بود که نوآوری‌های اخیر در زمینه‌ی بلاک چین در حال لرزاندن پایه‌های نظام‌های مالی سنتی در جهان است و تاثیر مستقیمی بر متصدیان کنونی این نظام‌ها خواهد داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.