رئیس سازمان بورس: رمزارزها را رها کرده و در بورس سرمایه‌گذاری کنید

رئیس سازمان بورس: رمزارزها را رها کرده و در بورس سرمایه‌گذاری کنید

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دعوت رئیس سازمان بورس از فعالان بازارهای مبادلات رمزارز برای سرمایه‌گذاری در بورس

در طول چند روز گذشته، گسترش فعالیت مردم در بازار رمزارزها مورد توجه سازمان‌های دولتی قرار گرفته است. در همین راستا بانک مرکزی خرید و فروش رمزارز را غیرمجاز اعلام کرده در حالی که شورای عالی فضای مجازی از تلاش برای قانون‌گذاری آن در آینده خبر داده است. در همین راستا رئیس سازمان بورس نیز از فعالان بازار رمزارز درخواست کرد تا در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

محمدعلی دهقان دهنوی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رواج یافتن خرید و فروش رمزارز در کشور انتقاد کرده و اظهار داشت:

مردم باید به جای آن‌که دارایی خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنند که نتیجه‌ی آن معلوم نیست و نفع آن به کشور‌های دیگر می‌رسد، در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه‌گذاری آن‌ها منجر به رشد اقتصادی در کشور شود. محمدعلی دهقان دهنوی

اظهارات اخیر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی مطرح شده است که بازار بورس ایران در طول چند ماه گذشته سقوط شدیدی را تجربه کرده و ارزش شاخص کل بورس از سطح بیشینه‌ی خود در مرداد 1399 تاکنون 44 درصد کاهش یافته است. بر خلاف بازار رمزارزها که در آن امکان خرید و فروش آزاد و دسترسی مردم به بازارهای مالی جهان وجود دارد، تغییر قوانین در بورس و بی‌ثباتی قانون‌گذاری یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد بی‌اعتمادی و خروج سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

رمزارزها فرصتی برای اشتغال‌زایی، فقرزدایی و ارزآوری

دهنوی معتقد است که منفعت بازار رمزارزها به کشورهای دیگر می‌رسد در حالی که در صورت حمایت از صنعت استخراج رمزارز نه‌تنها عملاً ارزی از کشور خارج نخواهد شد بلکه امکان ارزآوری و تامین بخشی از نیازهای ارزی کشور توسط این حوزه وجود خواهد داشت. با این وجود، ماینرها در پی اعمال قوانین محدود کننده و پیچیده شدن شرایط فعالیت در این حوزه با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

اعمال دامنه‌ی نوسان و تغییر آن به دامنه‌ی نوسان متغیر عملاً موجب شده است تا بازارهای مبادلات سهام در صف فروش یا صف خرید قفل شود و نقد‌شوندگی این بازار به شدت کاهش یابد. در حالی که بازار مبادلات رمزارز به‌طور شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل امکان نقدشوندگی دارایی‌ها را در طیف قیمتی نامحدودی فرآهم می‌کند. از طرفی اختلالات شدید پلتفرم کارگزاری‌ها و هسته‌ی معاملات در روزهای اوج فعالیت سرمایه‌گذاران بورس مشکلات و گاهاً زیان جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

از طرفی بر خلاف ادعای رئیس سازمان بورس، بازار داخلی مبادلات رمزارز موجب شکل‌گیری شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه و اشتغال‌زایی در یک حوزه‌ی مالی کارآمد، شفاف و فن‌آوری محور شده است. انتظار می‌رود که همزمان با گسترش رمزارزها در جهان، استفاده از این ابزارهای نوظهور مالی در ایران نیز گسترش یابد و مقابله یا اعمال محدودیت بر این حوزه بدون بررسی دقیق تمامی جوانب ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به فعالیت در بازار رمزارزها چیست؟ آیا دعوت از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها برای فعالیت در بازار بورس مزیتی را برای آن‌ها به همراه دارد؟ آیا اهمیت بهره‌گیری از فرصت‌های ایجاد شده توسط رمزارزها و اشتغال‌زایی این حوزه نادیده گرفته شده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • من یک میلیارد در بورس ضرر کرده ام سود که نکردم سرمایم از دست رفته در حال حاضر مسخره خاص وعام و شرمنده خانواده ام شده ام آقایان هر روز و هر طور دوست داشته باشند یک قانون جدید درست می کنند بورس به هیچ تکنیکال و نظری پاسخ نمی و آنچه من دستگیرم شده بورس جز کلاهی برداری سودی ندارد.اگر پولم را داخل بانک می گذاشتم حداقل اصل پولم از بین نمی رفت.امیدوارم دیگران گول این بازی را نخورند.

  • باسلام خدمت مدیران و دوستان عزیز سیگنال .با دلایلی که برای داشتن ارزش و ارزندگی ارزهای دیجیتال عنوان کردید ،موافقم و اخبار و تحلیلهای این حوزه را در اپلیکیشن بسیار خوب و عالی شما دنبال و همواره سعی می کنم اطلاعات خودم را در این حوزه افزایش دهم . اما سوالی که مدتی است ذهنم را مشغول کرده این است که این روش ، غارت نوین ثروت افراد سایر کشورها نباشد و افراد ثروت خود را برای یک چیز مجازی ، که طبق تحلیل پیتر برانت ، احتمال صفر شدن ارزش بیت کوین، به عنوان ارزشمندترین ارز دیجیتال ،وجود دارد ، به باد ندهند . به نظرم نیاز به تعمق و بررسی بیشتری است . خوشحال می شوم که از نظرات شما استادان و بزرگواران نیز بهره مند شوم .

  • سلام و احترام
    کشورما در شرایط فعلی به ارز احتیاج داره ، از طرفی مردم عزیز کشورمان رفاه مناسبی نداره به نظر من نه تنها جلوگیری از فعالیت در حوزه رمز ارز مشکلی را حل نمیکند بلکه هم کشور و هم مردم از این فرصت استثنایی محروم میشوند پیشنهاد میکنم دولت دولت یک استخر ماین ارز راه اندازی کنه و به هر خانواده یک ماینر به صورت اقساط بفروشه و ملزمشون کنه ماینر را در استخر دولت فعال کنند و دولت قسط ماینر ،کار مزد خودشو و هزینه برق را با قیمت صادراتی از محل ارزهای استخراج شده دریافت کنه و و مابقی ارزهای استخراجی را به نرخ آزاد از مردم خریداری کنه. در این صورت هم دولت ارزهای تولید شده را جمع آوری کرده وهم وزارت نیرو منتفع شده و هم مردم سود برده اند. اصرار بر ایجاد محرومیت فقط پشیمانی دارد