رئیس سابق کمیسیون SEC: یک چهارچوب نظارتی مناسب در راه است

رئیس سابق کمیسیون SEC: یک چهارچوب نظارتی مناسب در راه است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

هاروی پیت(Harvey Pitt) رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) روز جمعه در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود در رابطه با آینده‌ی روند قانون‌گذاری و تنظیم مقررات صنعت رمزارز تحت مدیریت گری گنسلر(Gary Gensler) رئیس جدید کمیسیون SEC صحبت کرد. وی از سال 2001 تا 2003 رئیس کمیسیون SEC بوده است.

در این مصاحبه از آقای پیت سوال پرسیده شده که همزمان با لیست شدن سهام پلت‌فرم کوین‌بیس(Coinbase) در بازار بورس نزدک(Nasdaq)، وی در رابطه با آینده روند قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز چه نظری دارد؟ این رئیس سابق کمیسیون SEC در مورد این مسئله توضیح داد که «من انتظار دارم که سطح منصفانه‌ای از تنظیم و قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی را شاهد باشم. در حال حاضر فکر می‌کنم که قوانین نامشخص هستند».

قانون‌گذاری دارایی‌های رمزارزی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC
قانون‌گذاری در راه است

وی در ادامه توضیح داد که:

اینکه قوانین جدید شامل تغییراتی در زمینه‌ی مقررات اوراق بهادار خواهد بود یا خیر اصلاً مشخص نیست. احتمال زیادی وجود دارد که کمیسیون SEC در این زمینه یک حرکت رو به جلو داشته باشند. آقای گری گنسلر یک متخصص حوزه‌ی دارایی‌های رمزارزی است و در رابطه با رمزارزها آموزش کافی دیده است. Harvey Pitt

آقای پیت همچنین افزود که «من انتظار دارم در آینده‌ی نزدیک و تحت مدیریت گری گنسلر مسیر قانون‌گذاری صنعت رمزارزها شفاف و مشخص باشد».

یک آشنا به علوم رمزنگاری

آقای گسنلر که استاد فناوری‌های رمزگذاری در دانشگاه فنی ماساچوست(MIT) می‌باشد، هفته‌ی گذشته به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تایید شد. وی روز شنبه به عنوان یکی از اعضاء کمیسیون SEC سوگند یاد کرد.

Department_of_Homeland_Security

در ادامه از هاروی پیت این سوال پرسیده شد که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید روند قانون‌گذاری صنعت رمزارزها را برعهده بگیرد و یا این وظیفه باید برعهده‌ی کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC که گنسلر پیش از این ریاست آن را هم بر عهده داشته است) باشد. به گفته‌ی آقای پیت «اینکه دارایی‌های رمزارزی تحت صلاحیت کدام حوزه‌ی قانونی قرار می‌گیرند یک موضوع مورد بحث است که نیاز به شفاف‌سازی دارد. کمیسیون SEC در حال حاضر اعلام نموده که بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند، از این رو هیچ مشارکتی قانونی در رابطه با SEC وجود ندارد».

رئیس سابق کمیسیون SEC در ادامه توضیح داد که «شرکت‌های بزرگی همچون کوین‌بیس که به طور موثر در بازار دارایی‌های رمزارزی تاثیرگذار هستند»، به نوعی تحت نظارت و چهارچوب قانون‌گذاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار می‌گیرند؛ از این رو می‌توان گفت که کمیسیون SEC بر نحوه‌ی بازاریابی این رمزارزها تاثیر مستقیم دارد.

چندی قبل هستر پیرس(Hester Peirce) کمیسیونر SEC اعلام کرد که نسبت به آینده‌ی قانونی دارایی‌های رمزارزی خوش‌بین است زیرا به نظر می‌رسد که تحت نظارت رئیس جدید کمیسیون SEC که دانش کافی در رابطه با صنعت رمزارزها دارد، این نهاد قانونی می‌تواند «یک چهارچوب نظارتی خوب» برای رمزارزها ایجاد کند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های رئیس سابق کمیسیون SEC و احتمال قانون‌گذاری عادلانه‌ی صنعت رمزارزها چیست؟ در صورت تصویب این چهارچوب قانونی چه تغییرات در بازار دارایی‌های رمزارزی و آینده‌ی آن‌ها رخ خواهد داد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.