رئیس جدید SEC: قوانین فعلی حوزه رمزارزها از سرمایه‌گذاران حفاظت نمی‌کند

رئیس جدید SEC: قوانین فعلی حوزه رمزارزها از سرمایه‌گذاران حفاظت نمی‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار قانون‌گذاری بیشتر برای حفاظت از سرمایه‌گذاران شد

گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در کنفرانسی که آسپن اینیستیتیود (Aspen Institute) میزبانی آن را بر عهده داشت، بر ضرورت حفاظت بهتر از سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها تاکید کرد.

وی اظهار داشت:

هم‌اکنون سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها به‌خوبی محافظت نمی‌شوند. صادقانه بگویم بازار رمزارزها به غرب وحشی شباهت دارد. Gary Gensler

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که بسیاری از رمزارزهایی که به ابزار حفظ ارزش دارایی شهرت دارند، اساساً با هدف فروش در قیمت بالاتر خریداری می‌شوند.

جنسلر در زمان تصدی ریاست کمیسیون مبادلات قرارداد‌های آتی (CFTC) در طول دوره ریاست جمهوری باراک اوباما (Barack Obama) فعالانه در تدوین قوانین نقش موثری را ایفاء کرده و سخنرانی اخیر وی موضع‌گیری جنسلر را از جایگاه ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به رمزارزها آشکار می‌سازد.

وی توضیح داد: «من معتقدم که هم‌اکنون در بازار رمزارزها توکن‌های بسیاری وجود دارند که نوعی اوراق بهادار ثبت نشده محسوب می‌شوند و منتشرکنندگان این دسته از توکن‌ها ملزم به افشاء اطلاعات و نظارت بر بازار نیستند.» و بر همین اساس نتیجه‌گیری کرد که «همین شرایط امکان دستکاری در بازار رمزارزها را فرآهم کرده و سرمایه‌گذاران را آسیب‌پذیر می‌کند.» رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار افزود:« وضعیت قانونی هر توکن به شرایط خاص و طراحی خود توکن بستگی دارد.»

رمزارزها دارای ارزش ذاتی هستند

از دیدگاه جنسلر، اگرچه اغلب رمزارزها تعریف پول (که از سه بخش شامل «ابزار مبادلات»، «دارایی یکپارچه و واحد» و «ابزار ذخیره ثروت» تشکیل شده) را به‌طور کامل برآورده نمی‌کنند، فناوری بلاکچین که پایه و اساس رمزارزها است، احتمالا دارای ارزش ذاتی است.

بر اساس اظهارات وی، تدریس دروس مرتبط با حوزه رمزارزها در دانشگاه ام.آی.تی (MIT)، وی را به این جمع‌بندی رسانده که با وجود نقاط مبهم متعدد پیرامون حوزه رمزارزها، نو‌آوری ناکاموتو (خالق بیت کوین) کاملاً واقعی است. بر اساس اظهارات وی: «من معتقدم فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) که بدون نیاز به واسطه و به‌طور غیرمتمرکز جابجایی دارایی در سطح اینترنت را تسهیل می‌کند، دارای ویژگی‌های واقعی است.»

جنسلر پروتکل‌های مبتنی بر سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز (DeFi)، پلتفرم‌های ارائه وام (Crypto Lenders) و رمزارزهای پایدار را به عنوان هدف قانون‌گذاران برای اعمال قوانین جدید معرفی کرد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر جنسلر در رابطه با اعمال قوانین جدید در حوزه رمزارزها چیست؟ آیا قانون‌گذاری به حفاظت از سرمایه‌گذاران کمک می‌کند؟ آیا قانون‌گذاری حوزه رمزارزها بر پایه شرایط حاکم بر بازارهای مالی سنتی، مانع تحقق استفاده از رمزارزها به عنوان نوعی پول آزاد برای مبادلات فرد به فرد خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.