رئیس بانک مرکزی کانادا: «دلار دیجیتال» مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد

رئیس بانک مرکزی کانادا: «دلار دیجیتال» مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

رئیس بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که طرح پیاده‌سازی ارز ‌دیجیتال ملی این کشور مراحل پایانی آزمایش را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش کوین دسک و بر اساس مصاحبه‌ای که رویترز روز پنج‌شنبه، ۸ آبان منتشر کرد، تیف مَکلِم (Tiff Macklem)، رئیس بانک مرکزی کانادا، اعلام کرده است که کانادا و سایر کشور‌های عضو جی ۷ در‌حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی ارز دیجیتال دولتی خود هستند.

به گفته تیف مَکلِم، طرح پیاده‌سازی دلار دیجیتال مرحله اثبات مفهوم (POC) را پشت‌سر گذاشته است و به مرحله راه‌اندازی نزدیک‌تر می‌شود. وی با بیان این مسئله که راه اندازی طرح دلار دیجیتال در‌حال‌حاضر «ضرورتی» ندارد، به‌نوعی سطح انتظارات از این ارز دیجیتالی ملی را پایین آورد و نباید انتظار یک ارز کامل و عملیاتی را داشت.

با این حال مَکلِم نسبت به پیشی گرفتن سایر کشور‌ها در پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال دولتی ابراز نگرانی کرد. وی افزود که بانک مرکزی کانادا باید مطمئن شود برای راه‌اندازی دلار دیجیتال آمادگی کامل دارد. رئیس بانک مرکزی کانادا در‌این‌رابطه اعلام کرد:

اگر کشوری ارز دیجیتال ملی خود را راه‌اندازی کند و ما همچنان موفق به راه‌اندازی دلار دیجیتال نشده باشیم، قطعا مشکلاتی را برای ما در ‌پی خواهد داشت. مطمعناً نمی‌خواهیم از نتیجه فعالیت سایر کشورها در این زمینه غافلگیر شویم.

مَکلِم در ادامه افزود، کشور‌های عضو جی ۷ باید اطلاعات مربوط به طرح پیاده‌سازی ارز دیجیتال دولتی خود و زمان‌بندی‌های آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

جی ۷، گروهی متشکل از هفت کشور توسعه‌یافته جهان یعنی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده است که در پیشبرد مسائل اقتصادی جهان به‌صورت هماهنگ عمل می‌کنند.

برخی از کشور‌های خارج از جی ۷در توسعه ارز‌های دیجیتال دولتی پیشگام بوده‌اند. در‌حال‌ حاضر بانک مرکزی چین درگیر آزمایش‌های پیاده‌سازی یوان دیجیتال است و راه‌اندازی آن چندان دور از دسترس به‌نظر نمی‌رسد. شایان ذکر است که باهاما اولین کشوری بود که ارز دیجیتال دولتی خود را در همین ماه راه‌اندازی کرد. هدف از راه‌اندازی «سند دلار» (Sand Dollar) یا همان ارزدیجیتال ملی باهاما، افزایش سطح دسترسی جوامع محروم به خدمات مالی است.

مَکلِم همچنین اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده مجرمان از ارز‌های دیجیتال دولتی نیاز به طراحی یک استراتژی هماهنگ جهانی، از سوی کشور های جی ۷ احساس می‌شود.