رئیس‌جمهور چین از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست برای ساخت «جاده ابریشم دیجیتال» متحد شوند

رئیس‌جمهور چین از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست برای ساخت «جاده ابریشم دیجیتال» متحد شوند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

شی جین‌پینگ (Xi Jinping)، رئیس‌جمهور چین، در سخنرانی خود در نمایشگاه «ASEAN» که در نانینگ (Nanning) برگزار شد، از کشورهای جنوب‌شرقی آسیا خواست تا اتحاد بیشتری در بحث فناوری‌های دیجیتال داشته باشند.

به گزارش کوین دسک و به نقل از چاینا مورنینگ پست (China Morning Post)، رئیس جمهور چین ابراز داشت که او در تلاش است تا همکاری بهتری بین 10 کشور موجود در انجمن ملل آسیای جنوب شرقی معروف به ASEAN ایجاد کند. او همچنین به ترویج طرح جاده ابریشم دیجیتال در منطقه پرداخت و از آن حمایت کرد.

این سخنرانی تلاش آشکاری برای تقویت موقعیت منطقه‌ای چین است و بعد از آن صورت گرفت که جو بایدن (Joe Biden) ابراز داشته بود که برای مقابله با نفوذ چین به همکاری با متحدین منطقه‌ای خواهد پرداخت. رئیس‌جمهور چین ابراز داشت که کشورش ASEAN را به‌عنوان یک اولویت در دیپلماسی منطقه و ناحیه‌ای مهم برای «ابتکار کمربند و جاده» تلقی می‌کند. این یک زیرساخت اصلی و پروژه توسعه اقتصادی است که از سال 2013 بر روی آن کار می‌شود.

به گفته رئیس‌جمهور چین، این کشور‌ها در همکاری با چین می‌توانند یک بندر دیجیتال «China-Asean» ایجاد کنند و از این طریق همبستگی دیجیتال خود را ارتقا داده و یک جاده ابریشم دیجیتال بسازند. تا کنون اشاره‌ای نشده است که این پیشنهاد دیجیتالی‌شدن با استفاده از زیرساخت‌های بلاک چین صورت می‌گیرد یا نه، اما جین پینگ، به تبلیغ این فناوری برای اقتصاد چین پرداخته بود.

بنا بر این گزارش، چین سعی می‌کند که ارتباطات نزدیک‌تری را با کشور‌های ASEAN در میانه جنگی تجاری که دونالد ترامپ بر آتش آن افزوده است، ایجاد کند. فیلیپین، سنگاپور، تایلند و اندونزی از جمله این کشور‌ها هستند. بنا به نظر یکی از متخصصین روابط بین‌الملل که در اصل گزارش اسم او ذکر شده است، اعضای آسه‌آن در این ابتدای کار در مورد پیشنهاد جاده ابریشم دیجیتال توافق نداشته‌اند و همه اعضا به این پیشنهاد علاقه‌مند نبوده‌اند.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>