ذخیره شدن تصادفی کلمه عبور بیش از ۳,۰۰۰ مشتری در صرافی کوین‌بیس!

ذخیره شدن تصادفی کلمه عبور بیش از ۳,۰۰۰ مشتری در صرافی کوین‌بیس!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال، به ۳,۴۲۰ مشتری خود به دلیل مواجه شدن با مشکلی غیرمنتظره در روند ثبت نامشان، ایمیل ارسال کرده است. در جریان این مشکل، برخی از جزییات ثبت‌نام از جمله کلمه عبور به صورت متنی و واضح در بخش […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال، به ۳,۴۲۰ مشتری خود به دلیل مواجه شدن با مشکلی غیرمنتظره در روند ثبت نامشان، ایمیل ارسال کرده است. در جریان این مشکل، برخی از جزییات ثبت‌نام از جمله کلمه عبور به صورت متنی و واضح در بخش ثبت عملیات مربوط به سرور داخلی این صرافی ذخیره شده‌اند و این مشتریان اکنون ملزم به تغییر رمزهای عبور خود هستند.

به گزارش کوین‌تلگراف، صرافی کوین‌بیس این خبر را در تاریخ ۱۶ اگوست (۲۵ مرداد) در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد. بر اساس ان‌چه که در این اطلاعیه عنوان شده، کوین‌بیس علت اصلی این اشکال را برطرف کرده است. همچنین این پلتفرم اطمینان دارد که داده‌های ذخیره‌شده مورد سوءاستفاده قرار نگرفته‌اند و در معرض دسترسی نادرست و یا خطر نیز نبوده‌اند.

هنگامی که کاربران با خطای‌ نادر ثبت نام مواجه می‌شدند، اطلاعات کاربری برخی از انها ذخیره می‌شد. از طرف دیگر به دلیل رخ دادن این خطا، صرافی کوین‌بیس مانع از ثبت نام کامل کاربران می‌شد اما اطلاعات کاربری ان‌ها از جمله نام کاربری، ادرس ایمیل، رمز عبور پیشنهادی و محل زندگی کاربران ساکن ایالات متحده را ذخیره می‌کرد.

علاوه بر این، در این اطلاعیه امده است که این ۳,۴۲۰ نفر پس از مواجه با این اتفاق، دوباره فرم ثبت نام جدیدی تکمیل کرده‌اند و در فرم جدید نیز باز از همان رمز عبور قبلی استفاده کرده‌اند.

ظاهرا کوین‌بیس قادر به تشخیص این مسیله بوده چرا که هش رمز عبور جدید با هش رمز عبور ذخیره‌شده پیشین که مربوط به ثبت نام ناموفق قبلی بود تطابق داشت.

کوین بیس به کاربران این اطمینان را داد که دسترسی به هیچ یک از داده‌های ثبت‌شده در سیستم ان‌ها امکان‌پذیر نبوده و با همه کاربرانی که با چنین خطایی مواجه شده‌اند، تماس گرفته‌اند.

بر اساس این اعلامیه، کوین‌بیس از پلتفرم کاری امازون (AWS) برای ثبت فعالیت‌های داخلی سیستم خود استفاده می‌کند و داده‌ها را با تعداد معدودی از سرویس‌های تجزیه و تحلیل گزارش به اشتراک می گذارد. این سرویس‌های تحلیلی و همچنین پلتفرم AWS همه مورد حسابرسی قرار گرفته‌اند و گفته می‌شود دسترسی ان‌ها به اطلاعات بسیار محدود است.

کوین‌بیس با خرید و تصاحب خدمات صنعتی کیف پول ژاپو (Xapo)، بخش خدمات و سرویس‌های نگهداری خود را گسترش داد. این خرید اخیر، دارایی‌های تحت حفاظت صرافی کوین‌بیس را به ۷ میلیارد دلار افزایش داده است. بر اساس ان‌چه که در این اطلاعیه امده است، خدمات امانتداری کوین‌بیس اکنون با ۱۲۰ مشتری ثروتمند از ۱۴ کشور مختلف، بزرگترین پلتفرم حفاظت و نگهداری ارزهای دیجیتال در جهان به حساب می‌اید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.