دیگر ممنوعیت واردات هیچ کالایی در دستور کار نیست

دیگر ممنوعیت واردات هیچ کالایی در دستور کار نیست
خلاصه اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز سیاست ممنوعیت یا آزادسازی کامل واردات و یا صادرات هیچ کالایی دیگر در دستور کار قرار ندارد.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز سیاست ممنوعیت یا آزادسازی کامل واردات و یا صادرات هیچ کالایی دیگر در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ رضا رحمانی در چهلمین کارگروه تنظیم بازار، تصریح کرد: این مهم متناسب با تامین نیازهای کشور با اعمال مقطعی عوارض روی اقلام وارداتی و یا صادراتی انجام خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی کالاهای مهم کشاورزی باید در زمان برداشت محصول انجام گیرد تا هم قیمت خرید محصول مناسب و هم مدیریت تامین آسان‌تر باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در شرایط خاص فعلی و برای ممانعت از تاثیر تنش‌های تحمیلی به بازار، ضرورت دارد تا تصمیمات اتخاذ شده در تامین و تنظیم قیمت انواع اقلام کالایی کاملا کارشناسی و منطبق با منافع مردم باشد.

وی افزود: اصلاح برخی فرآیندهای تامین و توزیع کالاها به صورت زیربنایی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و اطمینان دارم با تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تنظیم بازار رفع خواهند شد.

تولید و تامین مواد اولیه برخی صنایع در اولویت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی برخی صنایع در سبد کالای مصرفی مردم، اظهار کرد: کاهش تولید تعدادی از صنایع صرفا به سبب برخی محدودیت‌های موجود در تامین مواد اولیه است که ضروری است برنامه‌ریزی اساسی و اقدام عملی در این راستا صورت بگیرد.

وی در مورد اعمال قرارداد مچینگ میان شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد کشور، گفت: صنایع بالادستی در صورت وجود محدودیت مصرف‌کننده اقلام تولیدی می‌توانند با اعمال قراردادهای مچینگ در تامین مواد اولیه و رفع دغدغه صاحبان صنایع پایین دستی موثر واقع شوند و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها