دو پیش‌بینی عجیب درباره قیمت طلا/ جهش قیمت طلا در راه است؟

دو پیش‌بینی عجیب درباره قیمت طلا/ جهش قیمت طلا در راه است؟
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز نوشت: برخی تحلیلگران بر این باورند که فضا برای کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین

فشار فدرال رزرو برای افزایش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره، خرس‌های طلا را بیدار کرده است و این فلز گرانبها بدترین فروش خود را از اواسط نوامبر 2021 تجربه کرده است.

نگاه ناامیدانه تحلیلگران وال استریت زمانی بیشتر شد که قیمت طلا در این هفته از هنگام اعلام نتایج نشست چهارشنبه پیش فدرال رزرو که پیام‌آور افزایش نرخ بهره در ماه مارس بود، حدود 3 درصد کاهش یافته است. در همان روز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سیاست‌های تهاجمی نهاد تحت امر خود برای مقابله با فشار تورم فزاینده را تشریح کرد.

قیمت طلا در حالی کاهش یافته است که بازارها با احتمال افزایش پنج مرحله‌ای نرخ سود در 2022 قیمت‌گذاری‌های خود را کلید زده‌بودند. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بازارها و فدرال رزرو بیش از انتظارات تهاجمی شده‌اند.

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کرده‌اند. از میان شرکت کنندگان، تنها 4 نفر یعنی حدود 29 درصد نگاه مثبتی به بازار طلا در این هفته داشته‌اند. هفت تحلیلگر دیگر، معادل 50 درصد روند بازار را نزولی ارزیابی می‌کنند سه تحلیلگر نیز بازاری با نوسان اندک را برای هفته آتی پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز، برخلاف نظر تحلیل‌گران 270 نفر یا معادل55 درصد از 495 نفر شرکت‌کننده از سرمایه‌گذاران خرد، روند بازار را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند. 158 نفر هم بازار طلا را نزولی ارزیابی می‌کنند. این در حالی است که 14 درصد از شرکت‌کنندگان نیز نوسانات بازار در هفته آتی را بسیار کم‌رمق می‌دانند.

در حالی که سرمایه گذاران خرد همچنان نسبت به صعود طلا امیدوار به نظر می‌رسند، مشارکت در نظرسنجی این هفته در پایین ترین حد خود از سپتامبر 2021 بوده است.

به گفته برخی تحلیلگران، فضا برای کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد و به عنوان هدف جدید 1750 دلار در هر اونس است. با این حال، سایر تحلیلگران خاطرنشان می کنند که بازار درشرایط بیش از حد فروش است و ممکن است در کوتاه مدت جهش پیدا کند.

برچسب‌ها