دو وضع متفاوت ایران خودرو و سایپا و تاکید بر فروش اموال و شرکتها در سال جدید

دو وضع متفاوت ایران خودرو و سایپا و تاکید بر فروش اموال و شرکتها در سال جدید
خلاصه اخبار

وزیر صنعت با اعلام دو وضع متفاوت ایران خودرو و سایپا درسال گذشته و تاکید بر تولید سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۰ گفت: خودروسازان باید در سال جدید شرکت های وابسته و اموال مازاد را واگذار کنند.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، رضا رحمانی در گردهمایی شرکت های قطعه ساز که با موضوع “چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی در سال جدید، فرصت‌ها و چالش‌ها” در وزارت صنعت برگزار شد، گفت: اواسط سال گذشته، تولید روزانه سایپا و ایران خودرو ۴۰۰ و ۸۰۰ دستگاه کاهش یافته بود اما با اقداماتی این روند متوقف و مجموع تولید دو خودرو ساز در اواخر اسفند با افزایش ۴ برابری به بیش از ۴ هزار دستگاه رسید.


وی ادامه داد: ناملایمتی‌ها برای حفظ تولید به ویژه صنعت خودرو حدود ۷۰۰ هزار نفر اشتغال به جان می خرد و اولویت اول سال گذشته وزارت صنعت، حفظ تولید خودرو بود. چنانکه شرکت‌های خودروساز حدود یک میلیون دستگاه و شرکت‌های واردکننده خودرو نیز ۱۰۰ هزار دستگاه پیش فروش کرده بودند که برای اجرای این تعهدات، خودروسازان باید تولید را افزایش می‌دادند.

این وزیر افزود: سال گذشته قطعه سازان و خودروسازان از لحاظ تأمین مالی در بدترین شرایط بودند و در این وضعیت ضمن حفظ روند تولید باید با نگاهی به آینده در پی حل مشکلات می‌بودیم. بنابراین وزارت صنعت بسته حمایتی را برای صنعت خودرو در سال ۹۸ تدوین کرده و با توجه به سهم زیاد این صنعت در اشتغال، اقتصاد و… بسته ایی تهیه شده است.

رحمانی با اشاره به برنامه توسعه و تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ و صادرات یک میلیونی، ادامه داد: خودروسازان باید برخی امور مانند قطعه سازی را واگذار کنند. چراکه ۱۵ استان درگیر قطعه سازی هستند. همچنین خودروسازان باید تا آخر شهریور ضمن واگذاری اموال غیرتولیدی باید شرکت‌های وابسته را هم حداکثر تا پایان سال واگذار کنند.

منبع: boursepress.ir