دو دست انداز برای قیمت طلا

دو دست انداز برای قیمت طلا

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

بیت کوین در روز چهارشنبه همچنان در حال برگشت از پایین ترین سطح خود بود.

ارز رمزنگاری شده در زیر آستانه اصلی 30هزار دلار در روز سه شنبه بسته شد و کاهش زیادی را تجربه کرد، در یک نقطه به طور خلاصه تمام سودهای 2021 خود را پاک کرد. بعدا بهبود یافت و برای روزی که گذشت مثبت شد.

بر اساس داده های Coin Metrics، روز چهارشنبه، بیت کوین از مرز 34هزار دلار صعود کرد و در آغاز معاملات زود به 34هزار و 367 دلار رسید. آخرین تغییر قیمت در 33هزار و 641.27 دلار بود که در روز 3 درصد رشد داشت.

رقبای کوچکتر نیز با افزایش 6٪ اتر به 2014 دلار و ایکس آر پی با افزایش 9٪ با قیمت 64 سنت معامله شد. دلیل حرکتهای بالاتر مشخص نبود، اما ارزهای رمزپایه به دلیل نوسان بالا معروف هستند.

بیت کوین شروع خوبی در سال داشت و با رسیدن به بالاترین رقم به طور تقریبی 65هزار دلاری مبادله رمزنگاری Coinbase و به نظر می رسید سرمایه گذاران نهادی با آن دیگر دلشان گرم شد.

اما بزرگترین کوین دیجیتال جهان از آن زمان سوار بر روی غلتک است، در میان انبوه اخبار منفی، ارزش تقریباً نصف شده است.

در چین، مقامات در تلاش برای استخراج بیت کوین، فرآیند پر مصرف برای اعتبار سنجی معاملات و تولید بیت کوین جدید هستند. در آخر هفته، سرکوب استخراج کننده رمزنگاری پکن به استان سیچوان غنی از انرژی آبی گسترش یافت.

الگوی شوم برای بیت کوین

وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به اینکه بیت کوین روز چهارشنبه پس از فروش دیروز تثبیت شده است از قول رئیس شرکت سرمایه گذاری Navallier & Associated نوشت: اما ارز دیجیتال “عملکرد خوبی ندارد”.

به گفته وی، نمودار قیمت امسال به نظر می رسد نه یک بلکه دو الگوی “سر و شانه” را ترسیم می کند.

 این اتفاق می افتد هنگامی که یک دارایی دارای سه قله باشد، با یک وسط بالاتر از اولین و سوم. برای نمودارشناسان، این نشانه آن است که دارایی در حال برگشت است.

الگوی سر و شانه از الگوهای برگشتی است. همان‌طور که از نام‌گذاری آن مشخص است، الگوهای برگشتی، الگوهایی هستند که روند قیمت پس از تشکیل الگو در آن‌ها تغییر جهت می‌دهد. الگوی سر و شانه، الگویی با سه قله است که دوتای بیرونی آن در ارتفاعی برابر و قله‌ی وسط از بقیه بلندتر است. در تحلیل تکنیکال، الگوی سر و شانه، نمودار خاصی را تشکیل می‌دهد که نشان‌گر تغییر بازار و شروع روند برگشتی است. طبق اطلاعات و تجربه‌های کسب‌شده، الگوی سر و شانه یکی از قابل‌اعتمادترین الگوهای برگشتی است. این الگو یکی از چند الگوی برتری است که با سطوح مختلفی از دقت، نشان می‌دهد روند صعودی یا نزولی سهم رو به پایان است.

معمولاً الگوی سر و شانه زمانی شکل می‌گیرد که قیمت سهم به سقف یا کف خود رسیده است. این الگو در کف بعد از یک حرکت نزولی شکل‌گرفته و باعث تغییر جهت حرکت بازار به سمت بالا خواهد شد. ساختار این الگو از سه کف تشکیل‌شده است که کف میانی، عمق بیشتری نسبت به دو کف مجاور خود داشته و اصطلاحاً تشکیل‌دهنده بخش “سر” الگو هست.

پل ویگنا در وال استریت ژورنال نوشت:نمودار بیت کوین یکی روی دیگری انباشته شده است. این از نظر او شوم است. وی گفت که این نشان می دهد که نه تنها فروش بیت کوین تمام نشده است، بلکه در نهایت می تواند رمزنگاری را به کمتر از 10، 000 دلار برساند.

ناوالیر به وال استریت ژورنال گفت که با تعدادی از خریداران بیت کوین صحبت کرده است و دلایل آنها برای خرید معمولاً به این دلیل است که قیمت در حال افزایش است. وی گفت: “اگر آنها آن را فقط به دلیل بالا رفتن آن خریداری کنند، احتمالاً می توانند آن را بفروشند. ”

coindesk-BTC-chart-2021-06-24

آینده خوب برای طلا

قیمت طلا و نقره روز چهارشنبه در معاملات ایالات متحده افزایش یافت، زیرا فلزات شاهد جهش های اصلاحی ناشی از فشار شدید فروش اخیر هستند. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) با 6 دلار و 50 سنت افزایش در 783 دلار و 90 سنت و نقره در ژوئیه (دی) 0.283 دلار با 26.14 دلار در هر اونس افزایش یافت.

در اخبار یک شبه، تعداد شاخص خرید مرکب منطقه یورو (PMI) در ماه ژوئن (تیر) 59.2 در مقابل 57.1 در ماه مه بود و انتظارات بازار را نیز پشت سر گذاشت.

بازارهای کلیدی خارج از بازار امروز شاخص دلار آمریکا کمی کاهش پیدا کرد. معاملات آتی نفت خام بالاتر است و پس از رسیدن به بالاترین سطح 2.5 سال گذشته یعنی 73.58 دلار، در هر بشکه حدود 73.25 دلار معامله می شود. یک شبه بازده در اسکناس 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر 1.475 درصد است.

با وجود افت چشمگیر طلا از طریق سطح حمایت بحرانی، یکی از بانک ها احتمال بازگشت قیمت ها به 1900 دلار در هر اونس را تا پایان سال می بیند. با این وجود، فلز گرانبها طی چند سال آینده باید با نرخ تورم و نرخ بهره بالاتر مقابله کند.

چهارشنبه، در یک بحث بزرگنمایی، فهاد طارق، تحلیلگر فلزات گرانبها در Credit Suisse، گفت که حتی در قیمت های پایین تر، هنوز ارزش زیادی در بخش طلا، به ویژه در فضای سهام وجود دارد.

او افزود: اگرچه فدرال رزرو اعلام کرده است که می تواند به طور بالقوه نرخ بهره را در سال 2023 افزایش دهد، نرخ بهره واقعی هنوز در قلمرو منفی است و این به زودی تغییر نخواهد کرد. نرخ بهره یکی از علائم مهم برای قیمت طلا است.

طارق گفت که Credit Suisse طلا را الگوی نگهداری می بیند. با این حال، این هنوز یک محیط مثبت برای تولیدکنندگان طلا است. این اظهارات در حالی است که معاملات آتی طلای آگوست با 1، 783.60 دلار در هر اونس انجام شد که 0.36 درصد رشد داشت.

gold (2)