دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا اسکناس‌ها را ضدعفونی می‌کند!

دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا اسکناس‌ها را ضدعفونی می‌کند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ضدعفونی اسکناس‌ها در چین برای مقابله با ویروس کرونا

بانک مرکزی چین(The People’s Bank of China) اعلام کرده است که اقدامات متعددی را برای مقابله با ویروس کرونا(COVID19) انجام داده است. بانک مرکزی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه؛ پانزدهم فوریه دستور العمل جدید این سازمان را به بانک‌های این کشور منتشر کرد. بانک مرکزی چین به بانک‌های این کشور دستور داده است تا اسکناس‌های استفاده شده را از چرخه خارج و ضدعفونی کنند.

پول چین

بانک‌ها همچنین باید پیش از بازگرداندن پول‌های نقد ضدعفونی شده به دست مردم، آن‌ها را به مدت ۷ الی ۱۴ روز در قرنطینه نگه‌داری کنند. مدت زمان نگهداری از پول‌های ضدعفونی شده در شرایط قرنطینه با توجه به سطح آلودگی در هر منطقه تغییر می‌کند. شعبه‌ای از بانک مرکزی چین در گوانگ‌ژو در روز شنبه ادعا کرده است که تمامی اسکناس‌های استفاده شده در بیمارستان‌ها، بازارهای فروش مواد غذایی و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به در کمترین زمان ممکن نابود خواهند شد. بر اساس گزارش ‌های منتشر شده، هم‌اکنون انبوهی از پول‌های نقد به منظور انهدام جمع‌آوری شده است.

فن ییفی(Fan Yifei)؛ معاونت بانک مرکزی چین اعلام کرده است که بر اساس دستور العمل جدید بانک‌های تجاری در صورت امکان باید به مشتریان اسکناس‌های نو ارائه کنند. برای این منظور بانک مرکزی چین انتشار اضطراری ۴ میلیون رنمینبی(RMB) به صورت اسکناس‌های نو را در استان هوبی(Hubei province) که بیشترین سطح آلودگی از ویروس کرونا را داشته است، در دستور کار خود قرار داده است. فن اظهار داشت که این اقدامات برای حفاظت از امنیت و سلامت عمومی در زمان استفاده از اسکناس اجرا می‌گردد.

 پیامد‌های بلند مدت شیوع ویروس کرونا

تاکنون بیش از ۱,۶۶۰ نفر بر اثر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۷۰,۰۰۰ مورد ابتلاء به ویروس کرونا تایید شده است. شیوع ویروس کرونا در کنار تلفات انسانی، اقتصاد کشور چین را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس گزارش کوینیت، در حالی که برخی از شهر‌های چین در شرایط قرنطینه قرار گرفته‌اند و به شهروندان توصیه می‌شود در منازلشان باقی بمانند، کسب و کار‌ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. شاخص بازارهای بورس اوراق بهادار چین کاهش یافته و تولید ناخالص ملی در این کشور نیز احتمالا کاهش خواهد یافت.

اقدام اخیر بانک مرکزی چین در راستای ضدعفونی اسکناس‌ها نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا احتمالا در بلند مدت استفاده از ارز ملی چین را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کشور چین در گذشته به عنوان یک کشور پیشتاز در استفاده از برنامه‌های پرداخت پلتفرم تلفن‌های همراه محسوب می‌گردید. شرکت‌های علی‌پی(Alipay) و وی‌چت‌پی(Wechatpay) امکان خرید در هر نقطه از کشور چین را با استفاده از کد‌های کیو‌آر(QR) امکان پذیر کرده‌اند. در صورتی که مردم کشور چین خطر انتقال ویروس کشنده‌ی کرونا را در استفاده از پول نقد در نظر بگیرند ممکن است در استفاده از روش سنتی پرداخت تجدید‌نظر کنند.

حذف اسکناس از سیستم پرداخت

همچنین دولت‌های دیگری که خواستار حذف اسکناس و هدایت مردم به جامعه‌ی بدون اسکناس هستند، ممکن است از این فرصت برای اعتبار بخشیدن به اقداماتشان استفاده کنند. با این وجود پول نقد همیشه به عنوان میزبان انواع آلودگی‌ها در نظر گرفته می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک اسکناس در نیویورک ممکن است صد‌ها باکتری را میزبانی کند و تا ۸۰ درصد از اسکناس‌های دلار در گردش حاوی ذرات کوکائین هستند.

با وجود انتقال آلودگی از طریق اسکناس مزیت استفاده از رمزارزها آشکار می‌شود و استفاده از بیت کوین و دیگر رمزارزها را می‌توان به عنوان راه حل این مشکلات در نظر گرفت.

نظر شما نسبت به رویکرد دولت چین برای مقابله با انتشار ویروس کرونا از طریق پول نقد چیست؟ آیا شیوع ویروس کرونا موجب گسترش استفاده از رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت نوین در کشور چین خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.