دولت‌ها ترجیح می‌دهند با بیت کوین بصورت مسالمت‌آمیز برخورد کنند!

دولت‌ها ترجیح می‌دهند با بیت کوین بصورت مسالمت‌آمیز برخورد کنند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توقف شبکه‌ی بیت کوین توسط دولت‌ها

کورتیس اسپنسر(Curtis Spencer)؛ یکی از بنیان‌گذاران شرکت الکتریک کپیتال(Electric Capital) معتقد است که فعالیت شبکه‌ی بیت کوین به دلیل سازش دولت‌های جهان با این فناوری میسر شده است.

اسپنسر در میزگردی با عنوان «تلاقی وب(Collision Web)» اظهار داشت که خودداری قانون‌گذاران از اعمال محدودیت بر صنعت استخراج بیت کوین در کشورهای تابعه فرصت رشد بیت کوین را ایجاد کرده است. مدیراجرایی الکتریک کپیتال به همراه مایکل جردن(Michael Jordan) از شرکت گلکسی دیجیتال، کاتریک تالوار(Kartik Talwar) از شرکت کپیتال، اَش اگان(Ash Egan)، تارا تان(Tara Tan) از صندوق سرمایه‌گذاری کولب ونچرز(CoLab Ventures) در رابطه با وضعیت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با یکدیگر گفتگو کردند.

اسپنسر در این رویداد اظهار داشت: «آیا می‌توان رالی صعودی بیت کوین را متوقف کرد؟ من در واقع فکر می‌کنم این سناریو امکان‌پذیر است. اگر به هزینه‌ی حمله به شبکه فکر کنید، دولت‌های جهان به سادگی قادر به انجام آن هستند.»

به آنچه که در شین‌جیانگ اتفاق افتاده بنگرید، دولت‌ها به سرعت می‌توانند شبکه‌ی بیت کوین را خاموش کنند. به‌ویژه اگر ایالات متحده‌ی آمریکا تمامی ماینرهای آمریکایی را متوقف کند، قزاقستان نیز(به تبعیت از آمریکا) فعالیت ماینرها را متوقف خواهد کرد و این اتفاق موجب کاهش 80 تا 90 درصدی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین خواهد شد. در حقیقت وجود شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که دولت‌ها از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. Curtis Spencer

اسپنسر برای استدلال خود به وقایع اخیر منطقه‌ی شین‌جیانگ چین اشاره کرد که کاهش 25 درصدی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین را به همراه داشته است. بر اساس گزارش کوینیت، ویلی وو(Willy Woo)؛ تحلیلگر بازار رمزارزی معتقد است که کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین موجب اصلاح اخیر بازار رمزارزها شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، دولت جو بایدن قصد دارد محدودیت‌های بیشتری را برای فعالیت در صنعت رمزارزها وضع کند.

مقابله با رمزارزها عملی نیست

اگرچه قطعی اخیر برق ماینرهای چینی به دلیل حادثه‌ی طبیعی اتفاق افتاده است اما در صورتی که دولت‌ها احساس کنند که بازار رمزارزها منافعی برای آن‌ها ندارد، قادر به متوقف کردن فعالیت ماینرها هستند. با این وجود، اسپنسر اظهار داشت که قانون‌گذاران در حال تغییر موضع خود در برابر رمزارزها هستند و هم‌اکنون بنظر نمی‌رسد که قصد متوقف کردن ماینرها را داشته باشند.

نماینده‌ی شرکت گلکسی دیجیتال در همین راستا اظهار داشت:

قانون‌گذاران هم‌اکنون با اصطلاحات پیچیده و جدیدی صحبت می‌کنند، تحولات نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید بیت کوین را متوقف کنید. دولت‌ها در صورت مقابله با بیت کوین در حقیقت خودشان را از این نو‌آوری و رشد اقتصادی و منافعی که برای شهروندانشان به همراه دارد، محروم می‌سازند. در حقیقت شما نمی‌توانید بیت کوین را متوقف کنید. Michael Jordan

هم‌اکنون بنظر می‌رسد که شرایط قانون‌گذاری در آمریکا منافع ماینرهای بیت کوین را تامین می‌کند و قانون‌گذاران قصد ندارند فعالیت ماینرها را متوقف کنند. قانون‌گذاران ایالت کنتاکی(Kentucky) دو لایحه را تصویب کرده‌اند و برای جذب شرکت‌های جدید فعال در صنعت استخراج رمزارز مشوق‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر بنیان‌گذار شرکت الکتریک کپیتال نسبت به قدرت دولت‌ها برای متوقف ساختن شبکه‌ی بیت کوین چیست؟ آیا دولت‌ها مزایای صنعت رمزارزها را درک کرده‌ و از این نو‌آوری در راستای منافع اقتصادی خودشان استفاده خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.