دور جدید کاهش قیمت ارزدر بازار آغاز شد/دلار یک کانال عقب نشست

دور جدید کاهش قیمت ارزدر بازار آغاز شد/دلار یک کانال عقب نشست
به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از اولین ساعت روز امروز قیمت ارز در صرافی‌های بانکی و همچنین بازار آزاد با کاشه روبرو شد و در حال حاضر بهای هر دلار به 27 هزار و 980 تومان رسید . بر این اساس نرخ خرید دلار در صرافی های بانکی نیز برابر با 27 هزار و 550 تومان گزارش شد .

 بر اساس این گزارش ریزش قیمت ارز از سوی صرافان به دلیل تقویت موقعیت بایدن در انتخابات امریکا از یک سو و همچنین بازگشت بخشی از ارزهای بلوکه شده ایران در دیگر شکورها اعلام شده است . با این حال بسیاری از فعالان بازار در پاسخ به این سئوال که دلار تا چه میزان دستخوش کاهش خواهد شد پاسخ روشنی نمی دهند .

 هفته گذشته نیز قیمت دلار کاهشی قابل توجه را تجربه کرد اما این کاهش درآخرین روز هفته ماندگار نبود . بازار این روزها درگیر نوسانی جدی است . حدفاصل نوسان دلار محدوده 27 تا 29 هزار تومان اعلام شده است .

دلار

 برخی از فعالان بازار می گویند سد کف مقاومتی دلار در حال حاضر 27 هزار تومان است و بازار در برابر عقب نشینی از این میزان مقاومتی جدی دارد.بازارساز این روزها واکنش چندان دقیقی به دلایل ریزش دلار نشان نداده است اما در دو یادداشت اینستاگرامی ، رییس کل بانک مرکزی درباره کاهش نرخ تورم و سودبانکی اظهارات صریحی داشته است.

همتی در تازه‌ترین اظهارات خود در صفحه شخصی اش تاکید کرده است: روند فزاینده صادرات نفت خام و فرآورده در کنار شتاب گرفتن صادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر شرایط بهتری برای تامین ارز کالاهی وارداتی ایجاد کرده است.

وی تاکید کرده است: در جهت افزایش حجم تجارت خارجی کشور و بهره برداری بهتر از امکانات تولیدی داخل، در کنار روش‌های جاری، استفاده از روش تهاتر نفت با کالاهای اساسی و ضروری کشور نیز با محوریت وزارت نفت گسترش خواهد یافت.

 پیش تر نیز همتی در سفری به عراق اعلام کرد که توافقی بر سر آزادسازی منابع ایران در عراق حاصل شده است . این رقم برابر با 5 میلیارد دلار اعلام شده است.