دهلی نو: اوپک بهای نفت را کاهش دهد

دهلی نو: اوپک بهای نفت را کاهش دهد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، نشریه “بیزینس استاندارد” روز پنجشنبه نوشت: دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در طول اجلاس سه روزه انرژی هند که روز گذشته خاتمه یافت، این درخواست را به محمد سانوسی بارکیندو دبیر کل سازمان اوپک منتقل کرد. وزیر نفت هند به دبیر کل اوپک اعلام کرد که این […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، نشریه “بیزینس استاندارد” روز پنجشنبه نوشت: دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در طول اجلاس سه روزه انرژی هند که روز گذشته خاتمه یافت، این درخواست را به محمد سانوسی بارکیندو دبیر کل سازمان اوپک منتقل کرد.

وزیر نفت هند به دبیر کل اوپک اعلام کرد که این سازمان باید نرخ رسمی فروش خود را کاهش دهد و دوره پرداخت برای مشتریان آسیایی را از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش دهد.

هند سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان است. سازمان اوپک ۸۰ درصد از نیاز هند به نفت را تامین می کند.

هند خواهان کاهش قیمتهای گران نفت برای کشور های آسیایی است. اما اوپک معتقد است که این قیمت برای تمام خریداران نفت به صورت یکسان و بر اساس بازار تعیین می شود.

وزیر نفت هند با اشاره به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و کاهش ظرفیت تولید نفت این کشور اعلام کرد که هند تمام اقدامات لازم برای تامین نفت خود را انجام خواهد داد و دهلی نو آماده تنوع بخشیدن به منابع تامین نفت است.

هند که سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان می باشد، به سازمان اوپک فشار آورده است تا قیمتهای این محصول را حفظ کند. دهلی نو همچنین به سازمان اوپک اعلام کرده است که قیمت های غیر واقعی که از اصول بازار به دور هستند به کشورهای وارد کننده نفت صدمه می زنند.

هند ۸۳ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. عربستان سعودی پس از عراق بزرگترین صادر کننده نفت به هند است.

در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها