دلیل جهش اخیر قیمت نفت چیست؟

دلیل جهش اخیر قیمت نفت چیست؟

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

در معاملات روز پنج شنبه هجدهم اردیبهشت ماه به علت اینکه صادرات به کشور چین افزایش و تولید نفت آمریکا کاهش یافته بود و همچنین بازگشت تدریجی فعالیت های اقتصادی در اروپا، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت. 

به همین دلیل، قیمت سبد نفتی اوپک نیز متاثر از این روند افزایش یافت و اوپک در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنجشنبه (18 اردیبهشت) 51 سنت افزایش 22.91 دلار فروخته شده است.

این نوع نفت چهار شنبه (17 اردیبهشت) 22.40 دلار در هر بشکه فروخته شده بود.

همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت در روز پنج شنبه، انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا عنوان کرد که کمتر از انتظار افزایش یافته بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود در روز چهارشنبه از 15هفته متوالی افزایش ذخایر نفت آمریکا خبر داد. هرچند نرخ رشد ذخایر نسبت به زمان رکود ثبت شده 19 میلیون بشکه در اوایل آوریل کند شده است.

 روند صعودی قیمت نفت اوپک در هفته گذشته و به طورکلی افزایش 5 درصدی قیمت نفت خام

در معاملات روز جمعه نیز، قیمت نفت 5 درصد افزایش یافت و دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد زیرا تولیدکنندگان آمریکایی تولید خود را کاهش دادند و تعداد دکل های حفاری نفتی آمریکا کاهش یافت و همچنین بر تعداد ایالت هایی که به سوی کاهش محدودیت‌ها می‌روند، افزوده شده بود.

با توجه به افزایش 5 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته، می بینیم که قیمت سبد نفتی اوپک هم در این هفته روند صعودی داشته است.

با توجه به اینکه صنعت انرژی آمریکا تولید و هزینه ها را برای مدیریت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع کرونا پایین آورده است، تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی آمریکا 34 دکل کاهش یافت که کمترین میزان در تاریخ این دکل ها محسوب می شود و به 374 دکل فعال رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.51 دلار افزایش 30.97 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا نیز با 1.19 دلار افزایش 24.74 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی، دومین هفته افزایشی را پشت سر گذاشتند و نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 18 درصد و نفت خام آمریکا 33 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.