دلایل نوسانات کاهشی و افزایشی قیمت سنگ اهن

دلایل نوسانات کاهشی و افزایشی قیمت سنگ اهن
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از madan24، دیروز قیمت سنگ اهن به پایین ترین سطح 5 ماهه اخیر سقوط کرد و به سطح قیمتی مشابه اواخر ژانویه و اواسط مارچ 2019 رسید. کاهش قیمت به دنبال تضعیف بازار کاغذی و فیزیکی اتفاق افتاد جایی که معاملات فیزیکی در بورس دالیان چین DCE به کمترین […]

به گزارش سیگنال به نقل از madan24، دیروز قیمت سنگ اهن به پایین ترین سطح 5 ماهه اخیر سقوط کرد و به سطح قیمتی مشابه اواخر ژانویه و اواسط مارچ 2019 رسید.

کاهش قیمت به دنبال تضعیف بازار کاغذی و فیزیکی اتفاق افتاد جایی که معاملات فیزیکی در بورس دالیان چین DCE به کمترین میزان 10 هفته اخیر کاهش یافت و بهای سنگ اهن را به دلیل تضعیف تقاضا، به کمتر از 600 یوان کشاند.

ولی امروز ورق برگشت و معاملات فیزیکی در بورس دالیان کمی رونق یافت. بدین ترتیب امروز (پنجشنبه 22 اگوست) بر اساس شاخص پلتس، قیمت سنگ اهن 62 درصد ‌دو دلار افزایش یافت.

Platts62 $85.00 (+$2.00) MTD $93.53

طبق روال هر ساله در اواخر ماه اگوست و اوایل سپتامبر خریداران چینی نسبت به خرید محموله های جدید برای دپو کردن قبل از تعطیلات طولانی یک هفته ایی روز ملی چین از اول تا 7 اکتبر اقدام می نمایند و این خود عاملی جهت مقاومت در برابر کاهش قیمت بیشتر است.

البته لازم به ذکر است قیمت برخی از محموله های سنگ اهن موجود در بنادر چین به علت مشکلات مالی برخی تجار که نیاز به فروش فوری دارند پایین تر از محموله های دریایی است.

فلذا امسال پیش بینی می گردد که روند افزایش قیمت سنگ اهن کمتر از سالیان قبل و با تاخیر بیشتر و در فاصله زمانی نزدیک به تعطیلات ماه اکتبر صورت گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.