دلایل افت معاملاتی بورس در چند روز اخیر

دلایل افت معاملاتی بورس در چند روز اخیر
خلاصه اخبار

در حال حاضر می‌توان گفت این اتفاق به دلیل برآورده نشدن انتظاراتی بود که بازار از گزارش‌های حسابرسی نشده برخی گروه‌ها از قبیل پالایشی‌ها داشت.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز

رحیم کریمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با دلیل افت معاملات چند روز اخیر بیان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت این اتفاق به دلیل برآورده نشدن انتظاراتی بود که بازار از گزارش‌های حسابرسی نشده برخی گروه‌ها از قبیل پالایشی‌ها داشت. از طرفی ابهامات موجود در نرخ فروش (میزان حاشیه سود) شرکت‌هایی که ارز 4200 در آن‌ها حذف‌شده، نظیر گروه‌های غذایی، دارویی و … و طولانی شدن برخی فرایند‌ها در اعلام نرخ فروش بلوک‌ها نیز از دلایل دیگر آن به‌حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید: بورس به دنبال گذر از شاخص 1,600 واحدی


وی در ادامه این عوامل اظهار کرد: در این راستا می‌توان به ابهامات موجود در شرایط خریداران و فروشندگان سهام خودرویی‌ها، رسیدن به محدوده مقاومتی تکنیکالی شاخص به‌زعم تحلیلگران بازار، رشد صورت گرفته در روز‌های اخیر و نیاز به اصلاح در برخی نماد‌های رشد کرده نیز اشاره کرد. ضمن اینکه برخی سهامداران و فعالان با توجه به موارد فوق در این فرصت اقدام به سیو سود رشد اخیر بورس را داشتند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان گفت رشد‌های اخیر شاخص بر اساس سهم‌های شاخص محور رخ‌داده است. درواقع به نظر می‌رسد در سهم‌های کوچک و تک سهم‌ها، رشد شاخص هم‌وزن نتوانسته بخش مهمی از ریزش سال 1399 را جبران کند.