دلار و سکه چه می‌شوند؟

دلار و سکه چه می‌شوند؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، پس از ثبت رکوردهای جدید برای قیمت دلار و قیمت سکه سوال مهم فعالان بازار درباره آینده این دو بازار این است که دلار و سکه چه می‌شوند؟ در این مورد دنیای اقتصاد درباره هرکدام  از این دو بازار پیش‌بینی خود را مطرح کرده است. این […]

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، پس از ثبت رکوردهای جدید برای قیمت دلار و قیمت سکه سوال مهم فعالان بازار درباره آینده این دو بازار این است که دلار و سکه چه می‌شوند؟

در این مورد دنیای اقتصاد درباره هرکدام  از این دو بازار پیش‌بینی خود را مطرح کرده است. این روزنامه نوشته است: دلار در بازار تهران ساعت ۱۶ چهارشنبه به ۱۲ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. به این ترتیب شاخص ارزی کشور با عبور پرقدرت از مرز مقاومتی ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومانی، در اوج نزدیک به ۵ ماه گذشته قرار گرفت. نرخ حواله درهم دیروز معاملات را با جدیت آغاز کرد و ساعت ۱۶ تا سطح ۳ هزار و ۵۵۰ تومان رشد کرد.

به‌نظر می‌رسد یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر نرخ ارز در روزهای اخیر، رشد نرخ درهم امارات بوده است.

از سوی دیگر بازیگران فنی بازار ارز همچنان معتقدند روند صعودی دلار در ماه اخیر به‌صورت پله‌ای بوده و این رشد در کنار اصلاح متناوب کوچک در برخی روزها منجر به پایداری بیشتر روند صعودی نرخ ارز شده است.

حضور فعال‌تر بازارساز در روزهای آتی سناریوی دیگر برخی تحلیلگران برای آینده دلار است.

سکه چه خواهد شد؟

روز گذشته قیمت سکه تا ساعت ۱۶ به ۴ میلیون و ۵۲۰ تومان رسید. به این ترتیب صعود ۴/ ۲ درصدی سکه موجب شد تا قیمت آن وارد کانال جدیدی شود. به‌نظر می‌رسد صعود قیمت طلا در پی افزایش ۹/ ۱ درصدی نرخ دلار در بازار تهران رقم خورد؛ با وجود این قیمت اونس طلای جهانی نیز حمایت مضاعفی از قیمت سکه به‌عمل آورد. روز گذشته نرخ دلار داخلی تا نزدیکی کانال ۱۳ هزار تومان پیش رفت.

طلای جهانی هم با افزایش نااطمینانی‌ها از روند مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن در اوج قیمتی هفته‌های اخیر قرار گرفت.

به این ترتیب در صورت تداوم روند صعودی نرخ ارز داخلی و از سوی دیگر افزایش نااطمینانی‌ها از اقتصاد جهانی و رشد بیشتر قیمت طلا، افزایش بیشتر قیمت سکه در روزهای پیش‌رو دور از انتظار نخواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.