دلار به سد سخت مقاومتی نزدیک شد/ یورو ۱۸.۱۵۰ تومان

دلار به سد سخت مقاومتی نزدیک شد/ یورو ۱۸.۱۵۰ تومان

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین، امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت 16 هزار و 750 تومان رسید تا روند رو به رشد قیمت دلار در بازار نیز از سر گرفته شود . هر دلار در بازار آزاد از مرز 17 هزار تومان عبور کرده و فعالان بازار قیمت هایی متفاوت بین 17 هزار و 100 تا 17 هزار و 300 تومان را برای فروش هر دلار اعلام می‌کنند. کانال 17 هزار تومان سد سخت مقاومتی برای دلار از سوی فعالان بازار اعلام شده است. 

دلار

 بر این اساس نرخ خرید هر دلار از مردم نیز در صرافی های بانکی به 16هزار و 650 تومان رسیده است. با افزایش نرخ دلار، قیمت هر یورو نیز در صرافی های بانکی و بازار افزایش یافت . هر یورو امروز در صرافی های بانکی به قیمت 18 هزار و 150 تومان فروخته می شود و نرخ خرید یورو نیز 18 هزار و 50 تومان گزارش شد. 

 بسیاری از فعالان بازار می‌گویند در پی رکورد شکنی‌های مکرر دلار ، تعداد مشتریان برای خرید دلار و سکه افزایش محسوسی را تجربه کرده است. 

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به روند موجود در بازار گفته است: مردم حق دارند منابع و دارایی‌های خود را در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، ولی وظیفه دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجددا گوشزد کنم.  در روزهای اخیر سرعت رشد قیمت دلار و سکه بیشتر شده است و به‌نظر می‌رسد، همتی تحت‌تاثیر همین موضوع بیانیه‌ای را صادر کرده است. او در یادداشت اینستاگرامی خود، جو روانی و تبلیغات ایجاد شده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور را در رشد قیمت‌ها موثر می‌داند و اعتقاد دارد این مسائل، عمدتا توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود؛ پیش‌بینی‌هایی که دور از واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس است. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.