دلار آمریکا دیجیتالی می‌شود! شایعه یا واقعیت؟

دلار آمریکا دیجیتالی می‌شود! شایعه یا واقعیت؟

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شایعه‌ی دلار دیجیتال

انتشار یک پست توییتری در فضای مجازی باعث شده تا شایعاتی در رابطه با «تمایل صدور دلار دیجیتال توسط فدرال رزرو امریکا» بوجود آید. در این پست توییتری اعلام شده که فدرال رزرو در صورت تمایل می‌تواند در کم‌تر از ۲۴ ساعت از دلار دیجیتال رونمایی کند.

digital Dollar دلار دیجیتال فدرال رزرو
پست منتشر شده توسط صفحه‌ی رسمی کنفرانس «اقتصاد رمزارزها» در رابطه با صحبت‌های کریس جیانکارلو

البته پس از مدت کوتاهی مشخص شد که این شایعات تنها به دلیل اظهارات اخیر آقای کریس جیانکارلو(Chris Giancarlo) رئیس پیشین کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) بوجود آمده‌اند. وی که به عنوان «پدر رمزارزها(Crypto Dad)» در میان کاربران محبوبیت دارد، از روز ۱۵ام تا ۱۷ام ژانویه در کنفرانس «اقتصاد رمزارزها» در سنت موریتز(St. Moritz) سوئیس به سخنرانی پرداخت و در رابطه با آینده‌ی صنعت رمزارزها و تاثیرگذاری آن بر روی جهان اظهار نظر کرد.

بخشی از صحبت‌های کریس جیانکارلو

وی در بخشی از سخنرانی خود اعلام نمود که «ما توانسته‌ایم انسان را به کره‌ی ماه بفرستیم، بنابراین می‌توانیم دلار را هم به فضای سایبری وارد کنیم». او همچنین ادامه داد:

ساخت و توسعه‌ی دلار دیجیتال، یعنی ارزی که توسط دولت آمریکا به صورت کامل پشتیبانی شده و از طریق سیستم بانکداری سنتی بتوان آن را توزیع کرد، توسط فدرال رزرو و دولتمردان نادیده گرفته شده است. این ارز دیجیتال یک رمزارز پایدار نخواهد بود، بلکه واقعا یک دلار [به شکل دیجیتال] خواهد بود. در حال حاضر دلار به دو شکل مختلف عرضه می‌شود، به شکل سکه و به شکل دلار کاغذی؛ ما باید شکل سوم دلار را هم پیشنهاد کنیم: یک دلار دیجیتال. Chris Giancarlo

از این کنفرانس به عنوان «خصوصی‌ترین کنفرانس سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزها و بلاک‌چین» یاد می‌شود، کنفرانسی که بیش از ۶۰ سخنگوی نخبه از سراسر جهان در آن حضور دارند. تمامی افراد حاضر در این کنفرانس در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال، رشته‌های مرتبط و غیرمرتبط با این حوزه تخصص دارند.

از جمله افرادی که در کنفرانس مذکور حاضر شده‌اند می‌توان به برادران وینکلووس(Winklevoss Twins) بنیانگذاران صرافی جمنای(Gemini)، آرتور هایس(Arthur Hayes) مدیرعامل صرافی بیت‌مکس(BitMEX)، اعضای عالی رتبه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مدیر ارشد بخش امنیت شرکت مدیریت دارایی کوین‌شیرز(Coinshares) و غیره اشاره کرد.

دیجیتالی شدن دلار

آقای جیانکارلو مدتی بعد از این کنفرانس با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت:

در کنفرانس CFCstmoritz در رابطه با موضوعاتی همچون دیجیتالی شدن بازارهای جهانی، توکنیزه شدن دارایی‌های مالی و اینکه چرا قانون‌گذاران باید نسبت به افزایش ناگهانی پذیرش تجاری چنین مواردی آگاهی داشته باشند، صحبت شد. Chris Giancarlo

تاثیرگذاری ارزهای دیجیتال بر جهان

وی در ادامه توضیح داد که ظهور ارزهای دیجیتال می‌تواند همانند انفجار و گسترش اینترنت در سراسر دنیا، تاثیر مناسب و حتی بهتری بر روی تاریخ، اقتصاد و فرهنگ جهان داشته باشد. به گفته‌ی او:

Christopher Giancarloفرزندان ما در طول زندگی خود از دارایی‌های دیجیتال هم به عنوان وسیله‌ای برای مبادله و هم به عنوان یک پس‌انداز و روشی برای ذخیره‌ی ارزش استفاده خواهند کرد… روش نگهداری از این دارایی‌ها نیز دیجیتالی خواهد شد. هرچه بیشتر به قرن ۲۱ام نزدیک می‌شویم، دنیای اطراف ما دیجیتالی‌تر خواهد شد. وجود یک ارز آنالوگ قرن ۲۰ام، باعث کاهش و یا حتی بی‌ارزش شدن دلار در تجارت جهانی خواهد شد. اگر نگاهی به تاریخچه‌ی تجارت بشر داشته باشید، متوجه می‌شوید که در اغلب موارد بیش از یک نوع ارز وجود داشته، هم ارزهای دولتی و ملی، و هم ارزهایی که توسط شرکت‌ها، شرکت‌های راه‌آهن، شرکت‌های سهامی خاص و غیره وجود داشته است. Chris Giancarlo

دلار دیجیتال، بودن یا نبودن؟

شایان ذکر است که در صورت به قوقع پیوستن اخبار مربوط به دلار دیجیتال، آمریکا تنها کشوری نخواهد بود که ارز فیات خود را دیجیتالی کرده است، زیرا کشور چین نیز اخیرا کار بر روی دیجیتالی کردن یوان(Yuan‌ارز فیات چین) را به پایان رسانده و مراحل نهایی آزمایش و بررسی آن را آغاز کرده است.

digital Dollar دلار دیجیتال فدرال رزرو

نظر آنتونی پمپلیانو در رابطه با این موضوع

افراد شناخته‌ شده‌ای همچون آنتونی پمپلیانو(Anthony Pompliano) یکی از اعضای شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال مورگان کریک(Morgan Creek) نیز نسبت به این شایعات واکنش نشان داده و حمایت خودش از دیجیتالی شدن دلار را هم اعلام کرده است. وی در رابطه با این موضوع اعلام نموده «چه این شایعه درست باشد یا نه، بانک فدرال رزرو باید دلار را دیجیتالی کند».

وی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود نیز اعلام نموده:

Anthony Pomplianoمن فکر می‌کنم که آن‌ها[فدرال رزرو] باید هرچه سریع‌تر روند دیجیتالی کردن دلار را آغاز نمایند. اگر به چین نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که آن‌ها کار را شروع کرده‌اند. کشورهای دیگری نیز وجود دارند که در حال کار بر روی توکنیزه‌سازی ارز فیات خود هستند. اتفاقی که رخ می‌دهد این است که بین ارزهای دیجیتال و ارزهای غیر دیجیتال رقابتی وجود نخواهد داشت. تنها ارزهای دیجیتال باقی خواهند ماند. Anthony Pompliano

آقای پمپلیانو همچنین در رابطه با دیجیتالی شدن یوان و خودداری ایالات متحده از دیجیتالی کردن ارز خود، هشدار داده است. وی معتقد است که این روند باعث خواهد شد که خرید و فروش یوان در جهان ساده‌تر شده و احتمالا منجر به پذیرش بیشتر آن به جای دلار می‌شود؛ این روند نهایتا به ضرر دلار آمریکا خواهد بود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های آقای کریس جیانکارلو در رابطه با ایجاد دلار دیجیتال چیست؟ آیا نسل آینده‌ شاهد از بین رفتن پول کاغذی و جایگزین شدن آن‌ها توسط ارزهای دیجیتال خواهند بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.