دعوای توییتری طرفداران اتریوم و بایننس؛ چه کسی برنده می‌شود؟!

دعوای توییتری طرفداران اتریوم و بایننس؛ چه کسی برنده می‌شود؟!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

در پی انتقادهای توییتری کاربران به کارمزدهای بالای شبکه اتریوم و انتشار توییت صبح امروز چانگ پنگ ژائو، کاربران و جامعه طرفداران اتریوم دست به حملات عجیبی به زنجیره هوشمند بایننس زده‌اند.

یکی از این حملات ایجاد توکن Tanks of Tienanmen روی بلاکچین هوشمند بایننس است. این نام اشاره به واقعه‌ای تاریخی مرتبط با تظاهرات مردمی در میدانی با همین نام دارد. جزئیات این توکن در سایت BSCscan.com قرار گرفته است.

راه‌اندازی پروتکل Slave Finance روی زنجیره هوشمند بایننس

یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده روی زنجیره BSC، پروتکل مالی Slave است که تعجب و تاسف کاربران را به دنبال داشته است. تصویر وبسایت و اکانت توییتر این پروتکل را در زیر مشاهده می‌کنید. اکانت توییتر مرتبط با این وبسایت، همینک مسدود شده است.

حمله طرفداران اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس

یکی از نظریه‌هایی که در توییتر در حال انتشار است این است که ایجاد این دو برنامه به هدف آزمایش شبکه BSC بوده است. کاربران منتظرند واکنش چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر صرافی بایننس را نسبت به این دو پروتکل ببینند. آیا او بر روی عملکرد این زنجیره کنترل دارد یا خیر؟ این نشان خواهد داد که زنجیره BSC تا چه میزان غیر متمرکز است. حقه‌ای کثیف اما کاربردی! اگر هر دو توکن موجود حذف شوند، بنابراین زنجیره هوشمند بایننس تحت کنترل تیم Binance قرار دارد.

یکی از کاربران جامعه کریپتو با حساب کاربری @IDrawCHarts در توییتر خود نوشته است:

این مورد Slave Finance بسیار جالب است. واضح است که شوخی بدی است اما CZ را در شرایط بدی قرار می‌دهد. او یا باید اجازه دهد این پروتکل برای همیشه روی زنجیره هوشمند بایننس باقی بماند و نام خود را لکه‌دار کند؛ و یا غیر متمرکز بودن زنجیره را زیر سوال ببرد و این پروتکل را حذف کند. روش هوشمندانه‌ای برای حمله بوده است.

مدیر صرافی بایننس در پاسخ به این حملات نوشت:

چند نفر انسان نژادپرست فکر کرده‌اند که می‌توانند یک بلاکچین را با چند پست کلاه‌بردارانه و غیر اخلاقی نابود کنند. ما واقعا کنترلی روی آن نداریم. اما به هر حال آنها در حال تبلیغ BSC برای مخاطبان خود هستند.

توییت cz در مورد حملات نژادپرستانه روی بلاکچین

رقابت مقیاس‌پذیری در مقابل غیر متمرکز بودن

در چند هفته گذشته، زنجیره هوشمند بایننس که قصد دارد حوزه امور مالی متمرکز (سیفای) و غیر متمرکز (دیفای) را به هم مرتبط کند، به دلیل پایین بودن کارمزد تراکنش‌های آن به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌شود. صبح امروز چانگ پنگ ژائو، در توییتر خود اتریوم را شبکه‌ای برای پولداران نامید که به زودی فقیر خواهند شد.

مدیر بایننس: اتریوم برای پولدارهاست، اما آنها به زودی فقیر می‌شوند

با این حال قرار است که نقطه قوت اتریوم، غیر متمرکز بودن آن باشد. این در حالی است که نودهای عملیاتی که کنترل زنجیره هوشمند بایننس را در اختیار دارند توسط خود Binance انتخاب می‌شوند.

با این حال برای دلالان دیفای، پایین بودن کارمزد تراکنش‌ها نسبت به غیر متمرکز بودن زنجیره از اهمیت بالاتری برخوردار است. از این رو اینگونه حملات با موضوعات غیر اخلاقی کاری بیهوده خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.