«دعبید» و عرضه یک محصول جدید/ «سپرده» از افزایش درآمدهای غیر عملیاتی خبر داد

«دعبید» و عرضه یک محصول جدید/ «سپرده» از افزایش درآمدهای غیر عملیاتی خبر داد
خلاصه اخبار

همزمان با رشد شاخص و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۱نماد متوقف و ۷ نماد بازگشایی شدند که به دلیل رونق هفته های اخیر، بسیاری از این توقف‌ها به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت لود.

به گزارش سیگنال و به نقل از اقتصاد آنلاین، نخستین روز هفته با رشد هزار و 224 واحدی شاخص بورس تهران به پایان رسید. به موجب این  صعود که بیش از هر چیز با تاثیرگذاری نمادهای «کچاد»، «پارسان» و «رمپنا» رخ داد، دماسنج بازار سهام توانست خود را به سطح 195 هزار و 202 واحد برساند.

همزمان با رشد شاخص و به موجب پیام های ناظران بورس و فرابورس 11نماد متوقف و 7 نماد بازگشایی شدند که به دلیل رونق هفته های اخیر، بسیاری از این توقف‌ها به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت بود.


«دعبید» و عرضه یک محصول جدید: نماد معاملاتی شرکت داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تولید و عرضه یک محصول جدید، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که یک محصول جدید با نام Synoripa در فروردین ماه به بازار دارو عرضه می‌کند. شرکت قیمت هر بسته از این دارو را 48 هزار و تومان اعلام کرده است.


«سپرده» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سپرده) با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص توضیحات شناسایی درآمد استثنایی غیرعملیاتی برای سال ۱۳۹۷ متوقف شد. برای نفس از شرکت اعلام کرده است که عمده سود حاصله ناشی از سپرده گذاری در سیستم بانکی بوده که تا پایان سال ۹۷ ارزشی بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان داشته و در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه منتشره ۳۷ میلیارد دارای رشد ۸۳ درصدی بوده است. شرکت دلیل این افزایش را افزایش حجم سپرده‌های بانکی و تغییر در نرخ سود سپرده های کوتاه مدت اعلام کرده است. لازم به ذکر است که رشد سود سپرده بانکی طی مدت یاد شده عمدتا مربوط به اسفندماه بوده و برای سنوات آتی پیش‌بینی چنین رشدی آنچنان محتمل نخواهد بود.


«ثخوز» و یک حکم قضایی: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده طی روز جاری به شرکت سرمایه گذاری و توسعه خوزستان (ثخوز) تعلق داشت. دلیل توقف این نماد اطلاع رسانی در خصوص انسداد نقل و انتقال سهام این شرکت بوده است. بنا بر شفاف سازی شرکت  شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 36 (جرایم پولی و بانکی تهران) نقل و انتقال سهام این شرکت تا اطلاع ثانوی را مسدود کرده‌اند.


خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:


منبع: eghtesadonline.com

برچسب‌ها