دستیابی به ظرفیت اسمی هدف فولاد هرمزگان است

دستیابی به ظرفیت اسمی هدف فولاد هرمزگان است
خلاصه اخبار

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تمامی واحدهای شرکت در ده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری گفت: هدف کارکنان در سال جاری دست‌یابی به ظرفیت اسمی کارخانه و تولید یک میلیون و 500 هزار تن فولاد خام است که با همراهی مدیران و کارکنان زحمت‌کش فولاد هرمزگان، تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهیم بست.

به گزارش سیگنال به نقل از فلزات آنلاین، فرزاد ارزانی در بخش نخست سخنان خود ارتقای ایمنی در فولاد هرمزگان را نتیجه به‌کارگیری روزافزون دستورالعمل‌های ایمنی و بازرسی‌های حین کار دانست.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه با اشاره به رکوردهای درخشان واحد فولادسازی شرکت فولاد هرمزگان، گفت: در ده ماهه اول سال جاری، تولید تختال در شرکت فولاد هرمزگان با 53 هزار و 737 تن و 5 درصد افزایش نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 216 هزار و 515 تن رسیده است.

وی روند کاهشی مصرف انرژی در فولاد هرمزگان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: مصرف ویژه آب مجتمع از 3.12 متر مکعب بر تن تختال به 2.90 متر مکعب بر تن تختال در دی‌ماه 97 کاهش یافته است؛ همچنین در مصرف ویژه انرژی حرارتی از 11.8 گیگاژول بر تن تختال به 11.5 گیگاژول بر تن تختال در ده ماهه اول سال 97 کاهش داشته‌ایم و در پی پروژه‌های گوناگون در مصرف ویژه انرژی کل از 15.61 گیگاژول بر تن تختال (متوسط سال 96) به 15.29 گیگاژول بر تن تختال در ده ماهه اول سال 97 رسیده‌ایم.

ارزانی با تأکید بر این‌که در ده ماهه اول سال جاری، تولید آهن اسفنجی با 10 درصد افزایش به یک میلیون و 424 هزار و 642 تن افزایش یافته است، گفت: تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 297 هزار و 474 تن بوده است.

وی با تأکید بر این‌که مصارف نسوز، اکسیژن، الکترود گرافیتی نیز در این شرکت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی از 1.98 کیلوگرم بر تن در سال 96 به 1.85 کیلوگرم بر تن در ده ماهه اول سال 97 کاهش یافته که این امر موفقیتی چشمگیر در واحد فولادسازی است. وی کسب رکورد 344 ذوب عمر نسوز پاتیل را رکوردی بی‌نظیر در فولادسازی پیشرفته دانست که توسط کارکنان پرتلاش و جوان فولاد هرمزگان به ثبت رسیده است.

ارزانی بازدهی کوره‌های قوس الکتریکی فولاد هرمزگان را در ده ماهه سال جاری 81.3 درصد و بازدهی ریخته‌گری را 97 درصد اعلام کرد و افزود: در این دو بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مواجه بوده‌ایم.

برچسب‌ها