دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در تهران؛ کلاهبرداری به اسم کاریابی!

دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در تهران؛ کلاهبرداری به اسم کاریابی!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینرییس پلیس فتای تهران بزرگ از‬ ‬دستگیری‬ فردی‬ که‬ با‬ سوءاستفاده‬ از‬ اعتماد‬ و‬ علاقه‬ جوانان‬ جویای‬ کار‬ اقدام‬ به‬ خرید‬ ارز‬ دیجیتال به‬ نام‬ انان‬ و کلاه‌برداری به این شیوه کرده‬ بود، ‬خبر‬ داد. به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در این باره گفت: چندی پیش مردی ۲۴ […]

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از‬ ‬دستگیری‬ فردی‬ که‬ با‬ سوءاستفاده‬ از‬ اعتماد‬ و‬ علاقه‬ جوانان‬ جویای‬ کار‬ اقدام‬ به‬ خرید‬ ارز‬ دیجیتال به‬ نام‬ انان‬ و کلاه‌برداری به این شیوه کرده‬ بود، ‬خبر‬ داد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در این باره گفت:

چندی پیش مردی ۲۴ ساله ساکن تهران با طرح شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت که در یکی از کانال‌های فضای مجازی تبلیغی جذاب برای کاریابی را مشاهده کرده و پس از ارتباط با مدیر کانال این فرد ادعا کرده که با ثبت نام نیروی کار و خرید ارز الکترونیکی، می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

سرهنگ تورج کاظمی

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم تحت عنوان بازاریابی اینترنتی جوانان را فریب داده است، گفت:

همچنین در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم با نام‌های جعلی، افراد متقاضی را فریب داده و با راه‌اندازی صفحه درگاه بانکی جعلی مشخصات کارت بانکی کاربران را کپی کرده و در فرصتی مناسب نه تنها شغل و درامدی برایشان ایجاد نکرده، بلکه قصد داشته تا در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب انان کند. همچنین متهم برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویت خود از طریق پنل کاربری اشخاص اقدام به خرید ارز الکترونیک کرده بود و هر بار برای کاربران مبلغ اندکی پول در قبال کارکرد و سود حاصله سایت کاری مشترک واریز کرده بود.

کاظمی افزود:

با اقدامات فنی کاراگاهان پلیس مشخص شد متهم یکی از افراد سابقه دار پرونده‌های قبلی پلیس فتا بوده، که بر این اساس موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اعلام شد و با شناسایی محل اختفای متهم، ماموران در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس منتقل کردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم، موجودی اطلاعات بیش از ۱۶۶ کارت بانکی شهروندان را از طریق صفحه جعلی بانکی به دست اورده، ولی قبل از هر برداشتی دستگیر شده و نقشه‌های بعدی او عقیم و ناکام مانده است.

وی با اشاره به این که متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کرد، گفت:

متهم پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات قضایی اتخاذ شود.

رییس پلیس فتای پایتخت از شهروندان خواست، که فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی و همچنین در برابر پیشنهادهای اغوا کننده، فریب افراد شیاد و کلاه‌بردار را نخورده و هیچگاه به تبلیغات و اگهی‌های تطمیع کننده در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.