دستگاه‌های فروش خودکار در هنگ‌کنگ به جای بیت کوین بیت کوین کش می‌پذیرند

دستگاه‌های فروش خودکار در هنگ‌کنگ به جای بیت کوین بیت کوین کش می‌پذیرند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

راجر وِر (Roger Ver)، حامی اصلی و یکی از بنیان‌گذاران بیت کوین کش، می گوید برای جلوگیری از پذیرش بیت کوین در دستگاه‌های فروش خودکار، پولی پرداخت نکرده است.

به گزارش کوین تلگراف، پس از انتشار ویدئویی از یک دستگاه فروش خودکار هنگ‌کنگی که بیت کوین کش (و نه بیت کوین) را به‌عنوان روش پرداخت قبول می‌کرد از سوی راجر ور، تون ویز (Tone Vays)، معامله‌گر و یوتوبر مشهور، مدعی شد ور با پرداخت پول از پذیرش بیت کوین به‌عنوان یکی از شیوه‌های پرداخت در دستگاه‌های فروش خودکار جلوگیری کرده است. هرچند ور این ادعا را تکذیب کرد.

ور، یکی از حامیان اصلی بیت کوین کش، در تاریخ ۲۹ می (۹ خرداد) ویدئویی را از یک دستگاه فروش خودکار هنگ‌کنگی در صفحه توییتر خود منتشر کرد. در این ویدئو می‌توان دید که این دستگاه از بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم و بایننس کوین به‌عنوان شیوه پرداخت پشتیبانی می‌کند و در کمال تعجب این موضوع در خصوص بیت کوین صدق نمی‌کند! ور در این ویدئو ضمن اشاره به به کارمزدهای بالا و ترافیک شبکه بیت کوین، گفت:

هیچ راهی برای پرداخت از طریق بیت کوین وجود ندارد.

مباحث کارمزدها و سرعت شبکه در سال‌های اخیر همواره جزو نکات مهم در جامعه ارزهای دیجیتال مطرح بوده است و برای رفع این مشکلات در شبکه بیت کوین و کمک به مقیاس‌پذیری بیشتر آن، راه‌کارهای مختلفی نظیر لایتنینگ نتورک (Lightning Network) ارائه شده‌اند.

تون ویز، در واکنش به ویدئو ور با متهم کردن وی به پرداخت پول برای جلوگیری از ارائه شیوه پرداخت با بیت کوین در این دستگاه‌ها، گفت:

سوال واقعی این است که از زمان ارائه نسخه‌های آزمایشی تا کنون چه تعداد تراکنش‌ انجام شده و با بیت کوین کش و اتریوم چه می‌کنند؟

ویز همچنین به این موضوع اشاره کرد که این دستگاه‌ها احتمالا دیگر تراکنش‌های تحت بیت کوین کش را میزبانی نمی‌کنند و حتی در صورتی‌که این اتفاق رخ دهد، ممکن است این دستگاه‌ها ارز دیجیتال را به صورت خودکار این بیت کوین کش را به پول نقد تبدیل کنند.

ویلی وو (Willy Woo) یکی از معامله‌گرها نیزمدعی شد:

این موضوع اولین ذهنیت من نیز بوده است. چرا که پرداخت پول توسط آلت کوین‌های رده پایین برای ایجاد دسترسی به خودپردازها (ATM) موضوعی متداول است. البته این اقدام باعث به وجود آمدن این سوال می‌شود که به‌راستی این پروژه‌ها تا چه اندازه متمرکز هستند؟

با گذشت سال‌ها، ور بحث‌های متعددی با ویز درباره موضوعات مختلف داشته است. دیدگاه ور معمولا بر این پایه استوار است که بیت کوین، مانند پول دیجیتال کافی نیست.

راجر ور در تاریخ ۳۰ می (۱۰ خرداد) به کوین تلگراف گفت:

من روی دارایی‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده‌ام، اما تا جایی که می‌دانم، هرگز روی این‌گونه دستگاه‌های فروش خودکار سرمایه‌گذاری نکرده‌ام و حتی افرادی که پشت چنین پروژه‌هایی هستند را هم نمی‌شناسم!

ور اضافه کرد:

من گمان می‌کنم دلیل واقعی این‌که این دستگاه‌ها از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند، کارمزدهای بسیار بالا برای تراکنش‌های بیت کوین و همچنین معکوس‌سازی بسیار آسان پرداخت‌ها باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.