دستور دادگاه به صرافی کراکن؛ اطلاعات تراکنش کاربران به سازمان امور مالیاتی ارسال شود

دستور دادگاه به صرافی کراکن؛ اطلاعات تراکنش کاربران به سازمان امور مالیاتی ارسال شود

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

دادگاهی در کالیفرنیای شمالی به صرافی کراکن دستور داده است اطلاعات تراکنش‌های کاربرانی که بین سال‌های 2016 و 2020، در سال بیش از 20،000 دلار معامله داشته‌اند را در اختیار سازمان امور مالیات بر درآمد (IRS) قرار دهد.

حسب دستور این دادگاه، سازمان امور مالیاتی IRS می‌بایست صرافی کراکن را طبق مقررات John Doe summons (احضاریه‌ای که در آن نام مالیات دهندگان به دلیل ناشناس بودن آنان، مشخص نیست) مورد بررسی قرار دهد. این صرافی مدعی است اشتباهی از آنان سر نزده است.

سازمان امور مالیاتی IRS به دنبال گروهی از افراد است که ممکن است در گزارش مالیات خود و مطابقت با قوانین مالیات بر درآمد کوتاهی کرده باشند.

علاه بر آن این سازمان بررسی خواهد کرد که آیا صرافی کراکن قوانین احراز هویت (KYC) را رعایت کرده باشد. چاک رتینگ کمیسیونر سازمان مالیات بر درآمد (IRS) در مصاحبه خبری اعلام کرد:

احضاریه جان دو، بخشی از وظایف ما برای پیدا کردن کسانی است که در گزارشات خود کوتاهی می‌کنند و سعی دارند سهم خود را نپردازند.

 دیوید هوبرت از دپارتمان قضایی بخش مالیاتی گفت:

کسانی که با استفاده از ارزهای دیجیتال تراکنش‌های مالی انجام می‌دهند باید همانند سایر مالیات دهندگان، تعهدات مالیاتی خود را به جا بیاورند.

احضاریه جان دو توسط IRS به این منظور ابلاغ شده است تا اسامی و اطلاعات تمام مالیات دهندگانی که عضو گروهی خاص هستند مشخص شود. در این مورد اخیر این گروه تمام کسانی هستند که در هر سالی بین 2016 و 2020، بیش از 20،000 دلار تراکنش داشته‌اند.


ریزش شدید قیمت بیت کوین پس از پیشنهاد افزایش مالیات در آمریکا


بنابر اعلامیه‌ای دیگر، سازمان امور مالیاتی به دنبال اطلاعات 5 گروه از مالیات دهندگان است. برخی از فعالیت‌هایی که توسط IRS بررسی می‌شوند شامل: گزارش درآمد محدود علیرغم معامله ارز دیجیتال در بازه 5 میلیون دلار تا 56 میلیون دلار، استفاده از چندین حساب کاربری برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال و بالعکس بدون هدف کسب درآمد.

 همچنین سازمان امور مالیاتی IRS کسانی که در سال‌های 2017 و 2018 خود را بزهکار اعلام کرده باشند و سالانه بیش از 2 میلیون دلار درآمد داشته‌اند و در عین حال در صرافی‌های مختلف واریز و برداشت‌های آنها از 23 میلیون دلار تجاوز کرده باشد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مسیر اینگونه بررسی‌ها قبلا نیز طی شده است. در سال 2016 اولین احضاریه جان دو برای صرافی Coinbase ابلاغ شد که در آن سازمان امور مالیات بر درآمد، اطلاعات 13000 مشتری کوین‌بیس را مورد بررسی قرار داد.

از آن زمان تا کنون صرافی Coinbase تحت بررسی‌های موشکافانه‌ای قرار داشته است. در نوامبر 2020 وکلای این صرافی به کاربران هشدار دادند تعداد نیروهای IRS علیه کسانی که ملزومات گزارش مالیات خود را رعایت نکرده باشند افزایش پیدا کرده است.

در 18 آپریل دادگاه فدرال ماساچوست به سازمان امور مالیاتی IRS احضاریه مشابهی برای شرکت سیرکل اینترنت فایننشال صادر کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.