در نشست انجمن بین‌المللی صادرکنندگان و تولیدکنندگان مقاطع فولادی چه گذشت؟

در نشست انجمن بین‌المللی صادرکنندگان و تولیدکنندگان مقاطع فولادی چه گذشت؟

به گزارش سیگنال به نقل از چیلان آنلاین،

به گزارش  چیلان ، در افتتاحیه این کنفرانس، مورات سبجی اوغلو، رئیس IREPAS، تاکید کرد که عرضه دیگر در بازار جهانی محصولات فولادی ، مطرح نیست و تقاضا از این به بعد عامل محرک (هرچند احتمالاً برای مدتی ضعیف) خواهد بود. زیرا قیمت ها در حال عادی شدن هستند و دوره های تحویل کالا کوتاه تر می شوند.

وی همچنین افزود: هزینه تولید فولاد به ویژه در بخش انرژی در حال افزایش است.رئیس IREPAS همچنین گفت که وضعیت لجستیک از نظر ایجاد یک گلوگاه ( ضعیف شدن یک بخش در برایر سایر حوزه ها )بدتر می شود. وی افزود: علاوه بر این، افزایش شدید هزینه های برق که از اوت امسال سه یا چهار برابر شده است، فشار را بر بسیاری از کارخانه ها تشدید کرده است، به این معنی که آنها باید به دنبال انتقال افزایش هزینه ها به مشتریان خود باشند. آقای Cebecioglu همچنین گفت که چشم انداز بازار در سه ماهه آینده بسیار مثبت تر از آن چیزی است که برای مدتی با وجود چندین عدم قطعیت مشاهده شده است.
، رئیس کمیته تامین کنندگان مواد خام (Jens Björkman از Stena Metal International) در مورد عملکرد بازار فولاداظهار داشت که انتظار می‌رود شرایط عمومی در میان حمایت‌های قابل توجه دولت‌ها برای بازگشت پس از قرنطینه بهبود یابد. ما همچنان شاهد بازگشت بازارها به شرایط عادی تر در سال آینده خواهیم بود. ما انتظار داریم که بازارها عملکرد خوبی داشته باشند.رئیس کمیته مواد خام خاطرنشان کرد که چین در حال برنامه ریزی برای محدود کردن تولید فولاد خود در سه ماهه اول 2022در سطوح پایین تر است، به این معنی که تقاضا برای مواد خام نیز محدود خواهد بود. در نتیجه، تقاضا در چین در سه ماهه اول سال آینده اندکی کاهش خواهد یافت.

رئیس مشترک کمیته بازرگانانF. D. Baysal از Seba Internationalگفت که او معتقد است که قطعا بهبودی واقعی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: سرعت تولید فولاد فقط برای تطبیق با تقاضا کاهش یافت، نه به این دلیل که کارخانه‌ها قادر به حفظ تولید نبودند، بلکه به این دلیل که اکثر کارخانه‌ها توانایی کار با حداقل کارکنان را دارند.وی در خصوص افزایش اخیر هزینه های انرژی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت انرژی ممکن است دائمی باشد، اما افزایشی که اخیرا مشاهده می شود قطعا موقتی است.

او گفت که در سال‌های 2008 و 2014 قیمت‌های انرژی حتی بالاتر از امروز بود، اما در سال‌های بعد کاهش یافت و حتی در طول همه‌گیری سقوط کرد، که در نتیجه بسیاری از حفاری‌ها، توقف تولید و تعطیلی کارخانه‌های زغال سنگ به تعویق افتاد. در ادامه، تنها چیزی که نیاز است این است که روسیه، عربستان سعودی و آمریکا تولید خود را افزایش دهند و قیمت ها دوباره به سطح عادی بازگردد.

بدیهی است که کشورهایی که انرژی خود را وارد می کنند بیشترین تاثیر را خواهند دید.» وی همچنین در مورد وضعیت کرایه‌های حمل بار اظهار داشت: سطح فعلی عادی نیست، اما تا چند ماه آینده نیز کاهش نخواهد یافت.ر نهایت، بایسال در مورد سطوح فعلی قیمت فولاد و اینکه آیا آنها اینجا هستند یا خیر، اظهار کرد: “بله، قیمت ها به این زودی ها کاهش نخواهد یافت، حداقل تا سه ماهه دوم سال 2022. قیمت قراضه ماه گذشته کمی کاهش یافت، اما قیمت حمل و نقل به دو یا حتی سه برابر شدن ادامه داد و قیمت فولاد را در همان سطوح نگه داشت. هزینه های بالای انرژی همچنان بر قیمت فولاد تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر چین به کاهش تولید خود ادامه دهد و از بازار صادرات دور بماند، قیمت های بالای فولاد ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد. با این حال، در درازمدت، فکر می‌کنم نه قیمت حمل و نقل و نه قیمت مواد خام تا این حد بالا نخواهد ماند.

عضو کمیته تولیدکنندگان مایکل ستردال، از GFG Alliance – Liberty Steel Mills، گفت زمان بسیار خوبی برای حضور در تجارت فولاد است.او ادامه داد که تا زمانی که چین صادرات خود را افزایش ندهد، سه ماهه اول سال 2022 بسیار عالی خواهد بود.

به گفته آقای ستردال، تقاضا در چین در حال کاهش است و پیش بینی رشد تقاضای چین از 6.5 درصد به 4.9 درصد کاهش یافته است. ستردال خاطرنشان کرد: «از آنجایی که سطح موجودی در حال افزایش است و تنظیم‌کننده‌های چینی نگران افزایش قیمت ساختمان‌های مسکونی در میان میلگرد و سیمان گران هستند، فکر می‌کنم فشار سیاسی در چین برای کاهش تقاضا وجود دارد.» وی در پاسخ به این سوال که آیا چین صادرات را از سر می گیرد یا خیر، گفت: ممکن است کارخانه های چینی بخواهند با کاهش مصرف داخلی، برای حفظ حجم خود به بازارهای صادراتی روی بیاورند، اما پکن اجازه صادرات انبوه را نمی دهد

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها