در فارم ماینینگ رفسنجان «چینی‌ها نباید ضرر کنند!»

در فارم ماینینگ رفسنجان «چینی‌ها نباید ضرر کنند!»

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

چینی‌ها آمدند

فعالیت دوباره‌ی فارم بزرگ رمزارز رفسنجان با شرکای چینی این نگرانی را ایجاد کرده است که بار دیگر در آستانه‌ی فصل گرما شاهد قطعی‌های متعدد برق‌ این شهر باشیم. هر چند به گفته مسئولان شهری، این مزرعه تمامی مجوزهای فعالیت را دارد، اما مهمترین موضوع یعنی نحوه‌ی تامین برق آن برای کاهش فشار بر نیروگاه منطقه همچنان حل نشده باقی مانده است.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، اواخبر دی ماه سال گذشته بود که خبر فعالیت یک فارم بزرگ استخراج رمزارز در شهر رفسنجان رسانه‌ای شد. یک شرکت ایرانی با شرکای چینی خود این فارم استخراج رمزارز را راه‌اندازی کرده بودو به گفته مسئولان تمام مجوز‌های لازم برای شروع فعالیت را هم دریافت کرده است.

 اما آنچه موجب حاشیه‌سازی و سروصدای زیاد در رابطه با این فارم شد، قطعی بی‌سابقه برق در این شهر بود، قطعی‌های پی‌درپی که موجب اعتراض مردم به فعالیت مزرعه شد، چرا که فرآیند استخراج رمزارز نیازمند انرژی بسیار زیادی بوده و در صورت عدم توان نیروگاه منطقه برای پاسخگویی به نیاز این قارم، شاهد قطع شدن برق به صورت سراسری در استان خواهیم بود.

دریافت مجوز استخراج رمزارز ایران

تعطیلی موقت

اعتراض سراسری در رابطه با این موضوع باعث شدن تنها طی چند روز استاندار کرمان با انتشار بیانیه‌ای از توقف فعالیت‌های این فارم استخراج رمزارز و تعطیلی موقت آن خبر دهد.

با گرم شدن هوا و در پی آن افزایش مصرف برق خانگی بار دیگر موضوع فعالیت این مزرعه و تاثیر آن بر برق منطقه مطرح است.

حسین جلالی نماینده‌ی رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود درباره‌ی آخرین وضعیت فعالیت این فارم اظهار کرد «این فارم استخراج رمزارز مجدداً آغاز به کار کرده و هم اکنون فعال است».

تمام مجوزها صادر شده است

وی در ادامه توضیح داد که فارم مورد بحث تمام مجوزهای لازم برای فعالیت را از وزارت صمت دریافت نموده و سهمیه‌ی مصرف برق مشخص گرفته است.

جلالی با تاکید بر اینکه تاسیس این مزرعه رمزارز بر اساس ضوابط بوده است، افزود:

سرمایه‌گذاران ده‌ها میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نباید انتظار داشت که زیان ببینند. حسین جلالی

وی این فارم استخراج رمزارز را اولین پروژه رسمی تولید رمزارز در کشور عنوان کرد که با حضور مشاور رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور بیش از دو سال پیش در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه اندازی شده است.

نظر شما در رابطه با فعالیت مجدد فارم استخراج رمزارز چینی‌ها در رفسنجان چیست؟ آیا به زودی شاهد قطعی مجدد برق در سراسر کشور به دلیل کمبود توان تولید انرژی خواهیم بود یا زیرساخت‌های لازم برای تامین انرژی فارم‌های استخراج رمزارز ساخته شده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.