درخواست فدرال رزرو از شهروندان آمریکایی برای عدم برداشت پول‌هایشان از بانک‌ها

درخواست فدرال رزرو از شهروندان آمریکایی برای عدم برداشت پول‌هایشان از بانک‌ها

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توصیه‌ی شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا به شهروندان آمریکایی

رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا(FDIC) به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است تا در واکنش به نوسانات شدید بازار سهام در نتیجه‌ی تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا تمامی دارایی‌هایشان را از بانک‌ها خارج نکنند. در همین زمان یکی از ویژگی‌های برتر شبکه‌ی بلاکچین غیرمتمرکز بیت کوین آشکار می‌گردد. با این وجود، مالکان بیت کوین که کلید خصوصی دارایی‌هایشان را در اختیار دارند، در هر زمانی به دارایی‌هایشان دسترسی خواهند داشت.

توصیه‌ی شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا

جروم پاول(Jerome Powell)؛ رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در روز بیست و ششم مارس اظهار داشت که احتمالا ایالات متحده‌ی آمریکا هم‌اکنون در شرایط رکود اقتصادی قرار دارد. اما جلنا مک‌ویلیامز(Jelena McWilliams)؛ رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا به شهروندان آمریکایی اطمینان داد که دارایی آن‌ها در سیستم بانکی این کشور در شرایط امن قرار دارد. وی اظهار داشت در این شرایط نباید با این فرض که پول‌هایتان در جای دیگری امنیت بیشتری دارد، دارایی‌هایتان را از بانک‌ها برداشت کنید. وی افزود:

یقینا به همراه داشتن حجم بالایی از پول نقد و یا مخفی کردن آن در منزل کار درستی نیست. هیچ سپرده‌گذاری از زمان تاسیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا در سال ۱۹۳۳ تاکنون حتی یک پنی از دارایی‌هایش را از دست نداده است. Jelena McWilliams

رمزارزها تجربه‌ی مالکیت واقعی دارایی‌ها را ارائه می‌کنند

شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا ضمانت لازم برای سپرده‌‌گذاری در بانک‌های تجاری و بانک‌های پس‌انداز را به مشتریان ارائه می‌کند. در حقیقت، شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا برای هر نوع حساب بانکی تا سقف ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر شخص را ضمانت می‌کند و دارای یک خط اعتباری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده‌ی آمریکا است.

طرفداران بیت کوین با شعار «زمانی که کلید‌های خصوصی را در اختیار ندارید، بیت کوین‌ها نیز به شما تعلق ندارد» که در مورد دارایی‌های سنتی نیز صدق می‌کند، به این خبر واکنش نشان دادند. درصورتی که رمزارزها توسط مالکانشان نگهداری شوند(کلید خصوصی دارایی‌ها در اختیار مالکان رمزارزها قرار داشته باشد) موسسات مالی متمرکز همانند بانک‌ها قادر به در اختیار گرفتن دارایی‌ها نیستند و مالکان کنترل کامل دارایی‌ها را برعهده دارند.

واکنش طرفداران بیت کوین به اظهارات رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا

شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا به منظور جبران خسارت شهروندان این کشور در صورت کلاهبرداری و یا فرار بانک‌ها تاسیس شده است. ترساندن مردم از دریافت دارایی‌هایشان که در نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است، نقص سیستم بانکی سنتی را به وضوح نشان می‌دهد. متی گرین‌اسپن(Mati Greenspan)؛ یکی از طرافداران شناخته‌شده‌ی بیت کوین در حساب کاربریش در توئیتر اظهار داشت:

توئیت متی گرین‌اسپن
من نمی‌توانم دقیقا به این موضوع اشاره کنم اما فایل ویدئویی سخنرانی رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا در من حس اعتماد به سیستم بانکی را القاء نمی‌کند.

اغلب مردم از این موضوع آگاهی ندارند که پس از سپرده‌گذاری پول در سیستم بانکی، این دارایی دیگر به آن‌ها تعلق ندارد و در حقیقت بانک مالک دارایی آن‌ها محسوب می‌گردد. تنها ۵ الی ۱۰ درصد از پول‌هایی که در اقتصاد آمریکا توزیع شده است به صورت اسکناس در دسترس شهروندان این کشور قرار دارد. اظهارات رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا نشان می‌دهد که سقوط بانک‌ها آغاز شده است.

صرافی‌های رمزارزی نیز به‌طور مشابه با بانک‌های متمرکز فعالیت می‌کنند و اغلب از سیستم بیمه و یا منابع کافی برای تضمین بازگرداندن دارایی مشتریان برخوردار نیستند. تجربه‌ی هک شدن صرافی‌های کریپتو‌پیا(Cryptopia)، کوین‌ریل(Coinrail)، بایننس(Binance)، گیت‌آی‌او(Gate.io)، زیف(Zaif)، مانت‌گاکس(Mt.Gox) و مسدود شدن دارایی کاربران در صرافی بیت‌ترکس(Bittrex)، بایننس(Binance)، کوادریگا سی‌ایکس(QuadrigaCX) و غیره این حقیقت را به خوبی آشکار می‌سازد. در نتیجه به کاربران توصیه می‌شود رمزارزهایشان را در کیف پول‌های مطمعن نگهداری کنند و کلید خصوصی را نیز خود در اختیار داشته باشند.

نظر شما نسبت به اظهارات رئیس شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال آمریکا چیست؟ آیا وضوع بحران اقتصادی قدرت رمزارزها را در مقابل سیستم بانکی سنتی آشکار خواهد کرد؟ آیا رمزارزها تجربه‌ی مالکیت واقعی دارایی‌ها را به ما نشان می‌دهند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.