درخواست شماری از اعضای حزب لیکود برای استعفای وزیر دادگستری

درخواست شماری از اعضای حزب لیکود برای استعفای وزیر دادگستری

به گزارش ایرنا ، کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد، اعضای ارشد حزب لیکود، خواستار استعفای «یاریو لیوین» وزیر دادگستری شده‌اند؛ زیرا او (رژیم) اسرائیل را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.

پیش تر وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو به درخواست‌ها برای تعلیق اصلاحات قضایی پاسخ مثبت بدهد، استعفا خواهد داد.

کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد، اعضای ارشد حزب لیکود گفتند که وزیر دادگستری این رژیم دیوانه است و کشور را به آتش می‌کشد.

از سوی دیگر 6 نماینده از حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از تعلیق تغییرات قضایی حمایت کردند.

نیر برکات وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز گفت: اصلاحات قضایی لازم است و ما آنها را انجام خواهیم داد، اما نه به قیمت برادرکشی.

بنابر گزارش‌ها نتانیاهو و «آریه درعی» رهبر حزب شاس موافق تعلیق اجرای تغییرات قضایی هستند و «یاریو لیوین» و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مخالف آن هستند.

ساعاتی پیش (یکشنبه شب) «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی «یوآف گالانت» وزیر جنگ کابینه خود را برکنار کرد.

پیش تر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی مخالفت یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح اصلاح نظام قضایی، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته بود که وی را برکنار کند.

وزیر جنگ کابینه نتانیاهو از وزیران و اعضای کابینه نتانیاهو خواسته بود که به وی بپیوندند تا درخواست خود برای توقف قانون اصلاح نظام قضایی را متوقف کنند.

سخنان گالانت درحالی است که نتانیاهو پنجشنبه گذشته در نطق تلویزیونی هرگونه توقف اصلاح نظام قضایی را رد کرد.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به “اصلاح قانون قضایی” که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای “قانون اساسی” تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح از اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با 63 رای موافق و 47 رای مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رای گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رای آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.

به دنبال این طرح سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات هفتگی است.

مرجع: ایرنا

برچسب‌ها