درخشش سرب در بازار فلزات پایه

درخشش سرب در بازار فلزات پایه
خلاصه اخبار

فهرست عناوین این هفته روندی مبهم بر بازار فلزات حاکم بود و در حالی که روی و آلومینیوم با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند، سرب توانست بیش از 5 درصد گران شود. در این میان مس پس از چهار هفته افت قیمت موفق شد معاملات هفتگی را در محدوده مثبت به پایان ببرد. […]

این هفته روندی مبهم بر بازار فلزات حاکم بود و در حالی که روی و آلومینیوم با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند، سرب توانست بیش از 5 درصد گران شود. در این میان مس پس از چهار هفته افت قیمت موفق شد معاملات هفتگی را در محدوده مثبت به پایان ببرد.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای بورس، سیگنالدر آخرین هفته کاری سال 2018 روندی مبهم بر بازار فلزات حاکم شد. طبق الگوی سالانه در پایان سال بخشی از معامله‌گران با بستن موقعیت‌‌های معاملاتی خود بخشی از نقدینگی را از بازار خارج کردند و همین امر به تزلزل قیمت‌‌ها در برخی از جلسات معاملاتی منجر شد.
در این میان افت 0/5 درصدی شاخص دلار سطح تقاضا را در برهه‌ای از معاملات بالا برد. در عین پس از افت ملموس شاخص‌ ‌های وال استریت در هفته های ماقبل، این هفته شاهد بهبود روند معاملات سهام در آمریکا بودیم. این امر منجر به افزایش ریسک‌‌پذیری سرمایه گذاران در بازارهای کالای شد و برخی از محصولات همچون مس و سرب مورد توجه معامله گران قرار گرفت.
با این وجود نگرانی از کاهش تقاضای چین برای فلزات، قیمت برخی از این محصولات از جمله روی و آلومینیوم را پایین آورد. روز یکشنبه قرار است شاخص مدیران خرید تولید چین در ماه دسامبر منتشر شود. در این میان برخی از موسسات مالی و تحقیقاتی پیش بینی می‌کنند که بخش تولیدی چین در ماه دسامبر برای اولین مرتبه در بیش از 2 دو سال اخیر منقبض شده باشد.
این هفته موجودی روی در انبارهای بازار فلزات لندن به میزان مختصری پایین آمد. سطح تغییر ذخایر دیگر محصولات نیز چندان قال توجه نبود.

تغییرات قیمت فلزات در روز جمعه و همچنین در هفته اخیر به شرح جدول زیر بوده است:

برچسب‌ها