درامد ۹ ماهه “قشهد” به ۲۰۱ میلیارد تومان رسید

درامد ۹ ماهه “قشهد” به ۲۰۱ میلیارد تومان رسید
خلاصه اخبار

درامد شرکت شهد (قشهد) در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات به ۲۰۱ میلیارد تومان رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت شهد (قند خوی- با نماد قشد) در زمینه تولید و فروش شکر چغندر بهاره، ملاس، شکر ناشی از شکر خام، تفاله خشک، تفاله تر فعالیت دارد.  قشهد در سال مالی منتهی به شهریور ۹۸، مقدار فروش ۲۳۱ هزار و ۳۴۷ تن را رقم زده است و با این میزان فروش درآمد ۲۲۹ میلیارد تومانی ساخته است. قشهد در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، مقدار ۱۵۳ هزار تن فروش داشته است و به واسطه این مقدار فروش درآمد ۲۰۱ میلیارد تومانی ساخته است.

میانگین درآمد ماهانه قشهد سه میلیارد تومان افزایش یافت

میانگین مقدار فروش شرکت قشهد در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به میانگین مقدار فروش ماهانه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، با کاهش دو هزار و ۲۷۹ تنی (معادل ۱۱درصد کاهش) به ۱۷ هزار تن رسیده است. اما به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات شرکت، میانگین درآمد ماهانه قشهد در دوره ۹ ماهانه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به سال مالی منتهی به شهریور ۹۷ افزایش یافته است. میانگین درآمد ماهانه قشد در دوره ۹ ماهه به ۲۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان رسیده است که نسبت به میانگین درامد ماهانه قشهد در سال مالی منتهی به شهریور ۹۷ رشد سه میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومانی داشته است.

بررسی تغییرات سبد درآمدی قشهد در دوره مورد بررسی نشان می‌دهد بالاترین میزان افزایش درآمد قشهد مربوط به افزایش درآمد حاصل از فروش شکر چغندر بهاره است و بالاترین میزان کاهش درآمد قشهد در این دوره مربوط به کاهش درآمد حاصل از کاهش فروش شکر ناشی از شکر خام است و به جز این محصول درآمد حاصل از فروش تفاله خشک آزاد و یارانه شکر چغندر بهاره کاهشی است.

فروش بیش از مقدار براوردی طی ۹ ماه

قشهد برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ مقدار فروش ۱۵۱ هزار تنی را برآورد کرده است. مقدار فروش عملیاتی قشهد در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، ۱۵۲ هزار تن است. بنابراین، قشهد توانسته است طی ۹ ماه بیش از مقدار برآوردی خود فروش داشته است و بیش از ۱۰۰ درصد از مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است.

همچنین قشهد برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۲۳۰ میلیارد تومانی را رقم زده است، که طی ۹ ماه منتهی به خرداد ۹۸ این شرکت درآمد ۲۰۱ میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین قشهد بیش از ۸۷ درصد از درآمد برآوردی را محقق ساخته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها