درامد “ولساپا” کاهش یافت

درامد “ولساپا” کاهش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، لیزینگ رایان سایپا طی تیر ماه مبلغ ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان درآمد محقق نموده است. هزینه ماهانه محقق شده شرکت ۳۵ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان است بنابراین تراز درآمدی ولساپا در تیر ماه ۲۱ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان است. تراز درآمدی تیر […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، لیزینگ رایان سایپا طی تیر ماه مبلغ ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان درآمد محقق نموده است. هزینه ماهانه محقق شده شرکت ۳۵ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان است بنابراین تراز درآمدی ولساپا در تیر ماه ۲۱ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان است.

تراز درآمدی تیر ماه کاهش یافت

بررسی تراز درآمدی ولساپا نشان می‌دهد، درآمد شرکت در فروردین ماه و اردیبهشت ماه به دلیل رکود در بازار خودرو در ماه‌های قبل (مربوط به ماه‌های سال ۹۷) کاهش یافته است. از طرفی شرکت به دلیل دریافت تسهیلات موظف به پرداخت تسهیلات شده است که در نهایت منجر به کاهش تراز درآمدی شده است اما در اردیبهشت ماه درآمد شرکت با رشد همراه بود و تعداد تهسیلات اعطایی و دریافت سود شرکت نیز رشد کرده است.

اما در اردیبهشت ماه تراز درآمدی ولساپا به دلیل افزایش درآمد با رشد همراه بوده و به ۵۰ میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان رسیده است.

تراز درآمدی ولساپا در تیر ماه نسبت به خرداد ماه کاهش یافته و به ۲۱ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان رسیده است اما نکته بسیار مهم در رابطه با درآمد ولساپا، سود اقصاط مربوط به قراردادهای سال جاری است. درآمد ولساپا از محل سود اقساط مروبط به قرادادهای سال جاری در خرداد ماه ۲۶ میلیون تومان بوده و در تیر ماه به ۷۰ میلیون تومان رسیده است که نکته خوشایند در رابطه با افزایش قراردادهای سال جاری شرکت است.

تعداد تسهیلات اعطایی افزایش یافت

همانطور که مشخص شد سود حاصل از قراردادهای سال جاری در حال افزایش است و افزایش تعداد تسهیلات مربوط به خرید خودروهای مختلف نیز این موضوع را تایید می‌کند. تعداد تهسیلات اعطایی در فرودین ماه ۳۰ فقره بوده که در اردیبهشت ماه به ۱۰۰ فقره رسیده و در خرداد ماه به ۵۳۸ فقره و در نهایت در تیر ماه به ۵۶۹ فقره رسیده است.

بنابراین طی ماه‌های فصل بهار و اولین ماه تابستان، تعداد تهسیلات اعطایی افزایشی بوده است. علاوه بر تعداد تسهیلات اعطایی مبالغ تهسیلات اعطایی نیز افزایش یافته است. مبلغ تسهیلات اعطایی در فروردین ماه ۴۸۰ میلیون تومان است که در اردیبهشت ماه به یک میلیارد تومان و ۶۰۲ میلیون تومان رسیده است و در خرداد ماه به هشت میلیارد و ۶۴۰ رسیده است و در نهایت در تیر ماه به ۹ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است.

ولساپا در انتظار افزایش درآمد در ماه‌های آتی

افزایش تعداد تسهیلات اعطایی به رشد درآمد آتی شرکت کمک کرده و می‌توان انتظار داشت درآمد شرکت از محل سود اقصاط مربوط قراردادهای سال جاری افزایش یابد چراکه یکی از گزینه‌های مهم در بررسی وضعیت شرکت‌هی لیزینک تعداد تسهیلات فعلی است که درآمدهای آتی شرکت را مشخص می‌نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها