درامد “فسرب” به ۲۳ میلیارد تومان رسید

درامد “فسرب” به ۲۳ میلیارد تومان رسید
خلاصه اخبار

درآمد خرداد ماه شرکت ملی سرب و روی ایران به دلیل افزایش مقدار فروش نسبت به اردیبهشت ماه با ۱۰ میلیارد تومان افزایش به ۲۳ میلیارد تومان تومان رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد خرداد ماه شرکت ملی سرب و روی ایران به دلیل افزایش مقدار فروش نسبت به اردیبهشت ماه با ۱۰ میلیارد تومان افزایش به ۲۳ میلیارد تومان تومان رسید.

شرکت ملی سرب و روی ایران در خرداد ۹۸ با فروش ۷۲۰ تن شمش سرب درآمد ۲۳ میلیارد تومانی محقق کرده است. ۲۰ درصد از فروش شرکت در بازار صادراتی و ۸۰ درصد از فروش شرکت در بازار داخلی می‌باشد. میانگین مقدار فروش فسرب در سال مالی ۹۷، بیش از سه هزار تن است که در فروردین ۹۸ مقدار فروش فسرب به ۷۵۰ تن رسید و در اردیبهشت ماه به ۳۷۸ تن رسید، که فاصله قابل توجهی با میانگین ۹۸ دارد. مقدار فروش فسرب در خرداد ماه به ۷۲۰ تن رسید اما همچنان فاصله فروش با میانگین ۹۷ از بین نرفت. بنابراین شاهد کاهش معنادار مقدار فروش شرکت در سه ماهه ۹۸ می‌باشیم.

نرخ فروش شمش سرب کاهش یافت

شمش سرب شرکت ملی سرب و روی ایران از محصولات اصلی شرکت است که تغییر نرخ این محصول بر درآمد شرکت اثرگذار است. نرخ فروش سرب در اسفند ۹۷ به ازای هر تن ۲۵ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بوده که در فروردین ۹۸ به ۲۷ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان در هر تن رسید. اما در اردیبهشت و خرداد ۹۸ نرخ فروش سرب با کاهش همراه بوده و به ۲۶ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان در هر تن رسید. اما از اسفند ۹۷ تا خرداد ۹۸ نرخ فروش سرب پنج درصد افزایش یافت اما نرخ فروش شمش در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت کاهش ۷۰۰ هزار تومانی داشته است.

درآمد "فسرب" به 23 میلیارد تومان رسید

درآمد فسرب افزایش یافت

مقدار فروش فسرب در سه ماهه ۹۸ کاهش یافت اما به دلیل افزایش نرخ فروش، درآمد فسرب نسبت به میانگین ۹۷ افزایشی است. فسرب به طور میانگین در سال ۹۷ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان درآمد ساخته است که این میزان در فروردین ۹۸ به دلیل افزایش نرخ فروش محصول به ۲۲ میلیارد تومان رسید. اما در اردیبهشت ماه به دلیل کاهش محسوس در مقدار فروش و روند کاهشی نرخ فروش سرب، درآمد شرکت به سطح میانگین ۹۷ بازگشت و ۱۳ میلیارد تومان درآمد ساخت اما در خرداد ماه مقدار فروش سرب ۴۰۰ تن افزایش یافت و موجب شد درآمد فسرب حتب بالاتر از درآمد ۲۲ میلیارد تومانی فروردین ماه قرار گیرد و درآمد ۲۳ میلیارد تومانی را محقق نماید.

درآمد "فسرب" به 23 میلیارد تومان رسید

برآورد فروش پنج هزار تنی در هر فصل

شرکت ملی سرب و روی ایران برای سال مالی ۹۸ برآورد میانگین فروش پنج هزار تنی را در هر فصل، در نظر گرفته است. عملکرد فسرب طی فصل بهار نشان می‌دهد این شرکت به طور عملی توانست هزار و ۸۰۰ تن فروش را محقق نماید که نزدیک به سه هزار تن از میزان پیش‌بینی شده فاصله دارد. افزایش شدت تحریم، و رکود در بازار داخلی و روند کند صادراتی می‌تواند قر مقدار فروش داخلی و خارجی شرکت اثرگذار باشد. از سوی دیگر نرخ فروش محصولات فسرب براساس نرخ LME بوده که رکود اقتصادی جهانی و شدت تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا می‌تواند موجب سرکوب قیمت فلزات در بازارهای جهانی گردد که به طور کلی این عوامل تهدیدی برا صنایع فلزی به شمار میروند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها