درامد “غبشهر” به ٣٠٢ میلیارد تومان رسید

درامد “غبشهر” به ٣٠٢ میلیارد تومان رسید
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت صنایع غذایی بهشهر به عنوان تولید کننده و فروشنده روغن نباتی آزاد در بازار فعالیت دارد. غبشهر در تیر ماه ۹۸ مقدار ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن روغن نباتی آزاد به نرخ ۷۷۸۱ تومان به ازای هر کیلو به فروش رسانده است که با این […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت صنایع غذایی بهشهر به عنوان تولید کننده و فروشنده روغن نباتی آزاد در بازار فعالیت دارد. غبشهر در تیر ماه ۹۸ مقدار ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن روغن نباتی آزاد به نرخ ۷۷۸۱ تومان به ازای هر کیلو به فروش رسانده است که با این میزان فروش درآمد ۳۰۲ میلیارد تومانی در تیر ماه محقق نموده است.

درآمد تیرماه غبشهر بالاترین سطح درآمدی شرکت در ۷ ماه اخیر است. حتی درآمد شرکت در تیر ماه از میانگین درآمدی سال ۹۷ که ۲۲۳ میلیارد تومان بوده، بالاتر است.

بررسی مقدار فروش غبشهر: مقدار فروش تیر ماه افزایش یافت

غبشهر به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مقدار ۴۱ هزار و ۳۰۸ تن محصول به فروش رسانده است که در دی ۹۷ مقدار فروش شرکت کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۴۰۶ تن رسیده است و روند کاهشی مقدار فروش تقریبا (چراکه در فروردین ماه فروش شرکت بالا بوده) تا اردیبشهت ماه ادامه داشته اما در خرداد و تیر مقدار فروش غبشهر افزایش یافت. مقدار فروش غبشهر در تیر ماه به ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن رسید که به میانگین فروش ماهانه ۹۷ نزدیک شده است.

قیمت روغن نباتی ۱۹ درصد بالاتر از دی ۹۷

غبشهر تولید کننده روغن نباتی آزاد است و با توجه به حمایت دولت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، نرخ گذاری روغن نباتی آزاد توسط سازمان حمایت صورت می‌گیرد. اما بررسی نرخ فروش روغن نباتی آزاد غبشهر نشان می‌دهد، قیمت فروش این محصول در هر ماه با نرخ رشد ۳% افزایش یافته است و در نهایت با رشد ۱۹ درصدی نسبت به دی ۹۷ به قیمت ۷٫۷۷۸ تومان به ازای هر کیلوگرم در تیر ماه رسیده است.  بنابراین می‌توان عامل اصلی افزایش درآمد غبشهر را افزایش نرخ فروش این محصول دانست.

پوشش ۴۱ درصدی فروش برآوردی

غبشهر در ۷ ماه منتهی به تیر ۹۸ مقدار ۲۱۶ هزار و ۱۷۳ تن روغن نباتی آزاد به فروش رسانده و در مجموع درآمد ۱۵ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومانی محقق نموده است.

غبشهر برای سال مالی منتهی به آذر ۹۸ مقدار فروش ۵۲۰ هزار تنی براورد کرده است. بنابراین طی ۷ ماه غبشهر توانسته است ۴۱% از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد. البته با توجه به گذشت ۷ ماه از سال مالی منتهی به آذر ۹۸، می‌توان گفت، غبشهر ۱۷% از میزان برآوردی خود جامانده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها