درامد “زپارس” نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت

درامد “زپارس” نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت
خلاصه اخبار

شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) در خرداد ماه درآمد ۳۲ میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به اردیبهشت ماه درآمد شرکت ۲۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس (زپارس) در گروه زراعت و خدمات وابسته فعالیت دارد. این شرکت در سال ۹۷ وارد بازار بورس شده است. موضوع فعالیت شرکت تولید و فروش شیر گاو، گوساله نر، ذرت بذری، گندم و سایر محصولات کشاورزی است.

زپارس خرداد ماه ۹۸ فروش ۳۲ میلیارد و ۵۸ میلیون تومانی را رقم زده است. میانگین درآمدی زپارس در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ مبلغ ۹ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان است که در شروع سال مالی منتهی به آذر ۹۸ درآمد ماهیانه شرکت با کاهش قابل توجه همراه بوده است.

درآمد دی‌ماه زپارس در اولین ماه سال مالی منتهی به آذر 97 به دو میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان رسید و تا فروردین ۹۸ با نوسان اندک در همین سطح قرار داشت. اما در اردیبهشت ماه درآمد زپارس با رشد همراه بوده و به چهار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان رسید.

درآمد زپارس در خرداد ماه با رشد ۲۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومانی نسبت به اردیبهشت ماه و رشد ۲۲ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی نسبت به فروردین ماه به ۳۲ میلیارد و ۵۸ میلیون تومان رسید.

فروش ۲۲ میلیارد تومانی ذرت بذری ۷۰۴

نرخ فروش محصولات شرکت در دوره مورد بررسی افزایشی بوده است اما دلیل اصلی افزایش درآمد زپارس در اردیبهشت و خرداد ماه فروش ذرت بذری ۷۰۴ است. یکی از منابع اصلی درآمد شرکت، فروش ذرت بذری ۷۰۴ است که در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ شرکت از محل فروش این محصول درآمد ۳۳ میلیارد تومانی ساخته است. زپارس در خرداد ماه از محل فروش ذرت بذری ۷۰۴ درآمد ۲۲ میلیارد تومانی رقم زده است که ۷۰% از کل مبلغ فروش شرکت در خرداد ماه را در بر می‌گیرد.

با توجه به شرایط رکود اقتصادی و تحریم اقتصاد ایران، تمرکز بازار بر صنایع و شرکت‌های داخلی است. چراکه وابستگی حداقلی به بازارهای خارج از ایران داشته و همین امر مانع از کند شدن روند تولید شرکت می‌شود، همچنین در زمینه فروش، نیز این ساز و کار حاکم می‌باشد. که این موضوعات موجب شده است توجه فعالیت بازار به گروه زراعت جلب شده و بخشی از توجه بازار را به خود اختصاص داده است که این موضوع با ارائه گزارش‌های ماهیانه جذاب شرکت۲های گروه زراعی و شرکت‌های داخلی محور شدت یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها