درامد “زمگسا” ۲۹ درصد افزایش یافت

درامد “زمگسا” ۲۹ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

میانگین درامد ماهانه شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در فصل بهار نسبت به میانگین درامد ماهانه شرکت در سال مالی ۹۷ با رشد ۲۹ درصدی به ۹ میلیون و ۶۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در زمینه تولید و فروش شیر، دام، محصولات زراعی و کود حیوانی فعالیت دارد. زمگسا در خرداد ماه ۹۸ مبلغ فروش ۹ میلیارد تومانی داشته است.

درآمد خرداد ماه زمگسا بالاتر از میانگین درآمد ماهانه ۹۷

میانگین درآمد ماهانه زمگسا در سال مالی ۹۷ مبلغ هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است که در فروردین ۹۸ به هشت میلیارد و ۷۹ میلیون تومان و در اردیبهشت ۹۸ به ۱۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان رسید. اما در خرداد ماه به دلیل کاهش مقدار فروش، درآمد شرکت به ۹ میلیارد تومان رسید. اما همچنان درآمد خرداد ماه شرکت از میانگین ماهانه سال ۹۷ بالاتر است. با این وجود میانگین درآمد ماهانه زمگسا از هفت میلیون و ۴۵۰ میلیون تومان به ۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان در بهار ۹۸ رسیده است. بنابراین میانگین درآمد ماهانه زمگسا در فصل بهار نسبت به میانگین ماهانه سال مالی ۹۸ رشد ۲۹ درصدی داشته است.

نرخ فروش شیر زمگسا افزایش یافت

شیر و دام دو محصول اصلی شرکت به شمار می‌روند. نرخ فروش شیر در اسفند ۹۷ هر کیلو دو هزار تومان بوده که با رشد ۱۹ درصدی به دو هزار و ۳۹۰ تومان در خرداد ماه رسیده است. همچنین نرخ فروش هر راس دام در اسفند ۹۷، مبلغ ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که در خرداد ماه با دو درصد کاهش به نه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان رسیده است.

بررسی مقدار فروش زمگسا

زمگسا به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مقدار دو میلیون و ۹۱۴ هزار تن شیر به فروش رسانده است که این مقدار در ماه‌های اول ۹۷ افزایشی بوده و در خرداد ماه به سه میلیون و ۵۸ هزار تن رسیده است.

تعداد فروش دام زمگسا به طور میانگین در هر ماه ۲۳۲ راس است که در فرودین ۹۸ تعداد فروش کاهش یافت و به ۸۳ راس رسید اما در خرداد ماه رشد قابل ملاحظه داشته و به ۴۲۴ راس رسیده است که به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات در ماه رمضان شکل گرفته است و در نهایت در خرداد ماه مقدار فروش دام به ۱۵۲ راس رسید.

بنابراین با توجه به افزایش مقدار فروش شیر و دام و همچنین افزایش نرخ فروش شیر در بهار ۹۸، میانگین درآمدی ماهانه زمگسا از هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به میانگین درآمد ماهانه ۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان رسیده است

زمگسا بالاتر از میزان برآوردی درآمد ساخته است

زمگسا برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ مقدار فروش ۳۹,۰۶۲ تن شیر، ۳,۷۵۰ راس دام و ۴,۱۲۰ تن محصولات زراعی را پیش بنی کرده است و برای این مقدار فروش درآمد ۱۰۲ میلیارد تومانی را براورد کرده است. با توجه به درآمد ۲۹ میلیارد تومانی درآمد شرکت در فصل بهار نزدیک به ۲۹ درصد از درآمد برآوردی شرکت محقق شده است که چهار درصد بالاتر از حد انتظار است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها