درامد زدشت ۳۷ درصد افزایش یافت

درامد زدشت ۳۷ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

درآمد خرداد ماه شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره (زدشت) به دلیل افزایش نرخ فروش و مقدار فروش شیر خام در خرداد ماه ۹۸ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به میانگین درآمد ۹۷، به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره (زدشت)، در زمینه تولید و فروش شر خام، گوساله نر  فعالیت دارد. زدشت در خرداد ماه سال جاری با فروش چهار هزار و ۲۳ تن شیر خام درآمد ۹ میلیارد و ۸۷۳ تومانی و با فروش ۶۷ رأس گوساله نر درآمد ۵۳۱ میلیون تومانی ساخته است که در مجموع درآمد شرکت در خرداد ماه به ۱۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است.

نرخ فروش شیر خام افزایش یافت

شیر خام به عنوان محصول اصلی زدشت به شمار می‌رود و بخش اعظم درآمد شرکت به نرخ فروش و مقدار فروش این محصول وابسته می‌باشد. نرخ فروش شیر خام زدشت از ۲٫۱۱۶ تومان به ازای هر کیلوگرم در اسفند ۹۷ با رشد ۱۶ درصدی به ۲٫۴۵۴ تومان به ازای هر کیلوگرم در خرداد ماه رسیده است. میانگین مقدار فروش ماهانه شیر خام در سال ۹۷، سه هزار و ۷۶۶ تن است که در خرداد ماه مقدار فروش با رشد ۲۵۷ تنی به چهار هزار و ۲۳ تن در خرداد ماه رسیده است.

تعداد فروش گوساله نر کاهش یافت

گوساله نر محصول دیگر زدشت است که به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷، بیش از ۱۳۷ رأس گوساله نر به فروش رسانده است که این تعداد در میانگین سه ماهه ۹۷ به ۷۴ راس و در خرداد ماه به ۶۷ رأس رسیده است که تعداد فروش گوساله نر کاهشی بوده است نرخ فروش گوساله نر در خرداد ماه نسبت به اسفند ۹۷ کاهش ۱۱ درصدی داشته است. قیمت هر راس گوساله نر در خرداد ماه به هفت میلیون و ۹۲۵ هزار تومان رسیده است.

درآمد زدشت بیش از سه میلیارد تومان افزایش یافت

بنابراین از میان دو محصول شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم دره (زدشت) نرخ فروش و مقدار فروش شیرخام افزایشی و نرخ فروش و مقدار فروش گوساله نر کاهشی است. اما با توجه به اهمیت فروش شیر خام در سبد درآمدی شرکت، تاثیر تغییرات مقداری و قیمتی شیر خام بر درآمد بیشتر است و این امر موجب افزایش درآمد زدشت در خرداد ماه سال جاری شده است.

میانگین درآمد ماهانه زدشت در سال مالی ۹۷ مبلغ هشت میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان است که در خرداد ماه سال جاری با رشد سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی (معادل ۳۷% افزایش) نسبت به میانگین درآمدی ۹۷ به ۱۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها