درامد بهار “فاسمین” ۱۴۹ درصد افزایش یافت

درامد بهار “فاسمین” ۱۴۹ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

میانگین درامد ماهانه شرکت کالسیمین در سه ماهه بهار ۹۸ با رشد ۱۴۹ درصدی نسبت به میانگین درامد ماهانه شرکت در سال مالی ۹۷ به ۱۱۲ میلیارد تومان رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت کالسیمین (فاسمین) در زمینه تولید و فروش روی و سرب فعالیت دارد. کالسیمین در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ با فروش محصولات درآمد عملیاتی ۵۲۹ میلیارد تومانی ساخته است و از این میزان درآمد، سود ناخالص ۲۷۹ میلیارد تومانی و سود خالص ۳۳۷ میلیارد تومانی ساخته است.

همچنین کالسیمن در بهار ۹۸ با فروش ۱۳ هزار تن شمش روی، ۷۱۴ تن کنسانتره روی خام و هزار و ۷۸۲ تن کنسانتره سرب درآمد ۳۳۵ میلیارد تومانی ساخته است که بخش اصلی درآمد شرکت در بهار ۹۸ مربوط به فروش شمش روی است. کالسیمین در بهار ۹۸ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد ساخته است که با توجه به کل درآمد شرکت ۸۹ درصد از درآمد مربوط به فروش شمش روی است.

میانگین درآمدی کالسیمین در سال مالی ۹۷ مبلغ ۴۵ میلیارد تومان است که این مبلغ درآمد متوسط ماهانه با رشد قابل توجه ۱۴۹ درصدی به ۱۱۲ میلیارد تومان در میانگین ماهانه بهار رسیده است.

مقدار فروش شمش روی ۱۵۳ درصد افزایش یافت

مقدار فروش کالسیمین بیشتر به شمش روی وابسته می‌باشد. کالسیمن در سال مالی ۹۷، مقدار ۲۰,۴۰۵ تن فروش داشته که فروش میانگین ماهانه این محصول در سال ۹۷، به ۱,۷۰۷ تن رسیده است. اما مقدار فروش شمش روی کالسیمین در فروردین ۹۸ کاهش یافته و در فروردین ماه به ۱۲۰ تن، در اردیبهشت ماه به ۷۹۲ تن و در خرداد ماه به ۱۲,۰۵۸ تن رسیده است. به این ترتیب مجموع فروش شمش روی فاسمین در بهار ۹۸، مقدار ۱۲,۹۷۰ تن است و میانگین ماهانه فروش این محصول در بهار ۴,۳۲۳ تن می‌باشد. بنابراین میانگین فروش ماهانه شمش روی در فصل بهار با رشد ۱۵۳ درصدی به چهار هزار و ۳۲۳ تن رسیده است.

نرخ فروش شمش روی ۱۰ درصد رشد کرد

نرخ فروش شمش روی از ۲۰ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان در میانگین ۹۷ با رشد ده درصدی به ۲۲ میلیون و ۵۳۳ تومان به ازای هر تن در خرداد ۹۸ رسیده است. شمش روی کالسیمین  علاوه بر شد ۱۰ درصدی نرخ فروش در دوره مورد نظر در فروردین و اردیبهشت با نرخ۲های بالا به فروش رسیده است که این امر موجب بالا رفتن درآمد شرکت در بهار ۹۸ شده است. نرخ فروش شمش روی در فروردین ماه به ۲۸ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان در هر تن رسیده و در اردیبهشت ماه با حفظ روند صعودی به ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسیده است اما در خرداد ماه علی‌رغم رشد قابل توجه مقدار فروش، نرخ فروش به ۲۲ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان در هر تن رسیده است. که به طور کلی روند حرکتی نرخ فروش شمش روی صعودی بوده و موجب افزایش درآمد شرکت شده است.

حفظ درآمد سال ۹۷، بدبینانه‌ترین سناریو درآمدی کالسیمین

مقدار فروش محصولات کالسیمین در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهشی بوده اما مقدار فروش شمش روی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایشی بوده است و با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش نرخ فروش محصولات، درآمد شرکت از ۵۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۵۲۹ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است. با توجه به روند افزایشی مقدار فروش شمش روی و ادامه روند افزایشی نرخ فروش شمش روی بدبینانه‌ترین سناریو برای درآمد کالسیمن حفظ درآمد سال ۹۷ است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها