درآمد فنوال کاهش و درآمد فایرا افزایش یافت

درآمد فنوال کاهش و درآمد فایرا افزایش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، دو شرکت گروه کارخانه‌های نورد آلومینوم (فنوال) و آلومینیوم ایران (فایرا) به ترتیب در مرداد ماه درآمدهای 28 میلیارد و 928 میلیون تومانی و درآمد 344 میلیارد تومانی ساخته‌اند. بررسی گزارش مرداد ماه فنوال / درآمد فنوال در مرداد ماه 11 میلیارد تومان کاهش یافت گروه […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، دو شرکت گروه کارخانه‌های نورد آلومینوم (فنوال) و آلومینیوم ایران (فایرا) به ترتیب در مرداد ماه درآمدهای 28 میلیارد و 928 میلیون تومانی و درآمد 344 میلیارد تومانی ساخته‌اند.

بررسی گزارش مرداد ماه فنوال / درآمد فنوال در مرداد ماه 11 میلیارد تومان کاهش یافت

گروه کارخانه‌های نورد آلومینوم در مرداد ماه با فروش 993 تن محصول درآمد 28 میلیارد و 928 میلیون تومانی ساخته است. درآمد فنوال در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش داشته است. فنوال در تیر ماه درآمد 39 میلیارد و 732 میلیون تومانی ساخته است اما در مرداد ماه درآمد شرکت با کاهش نزدیک به 11 میلیارد تومانی به 28 میلیارد و 928 میلیون تومانی رسیده است.

فنوال به طور میانگین در هر ماه از سال 97 مبلغ 19 میلیارد و 523 میلیون تومان درآمد ساخته است. بنابراین درآمد مرداد ماه فنوال بالاتر از میانگین درآمد ماهانه شرکت در سال مالی 97 است. اما بدون در نظر گرفتن فروردین ماه، درآمد مردادماه را می‌توان ضعیف‌ترین عملکرد شرکت در سال 98 دانست. که به طور کلی می‌توان کاهش مقداری را برای کاهش 11 میلیارد تومانی درآمد فنوال در مرداد ماه متصور بود.

اثرات مقداری بر درآمد فنوال

مقدار فروش ورق آلومینیومی: فنوال در تیر ماه 681 تن ورق آلومینیومی به فروش رسانده است که این مقدار در مرداد ماه به 361 تن رسیده است.

مقدار فروش تسمه آلومینومی: فنوال در تیر ماه 235 تن تسمه آلومینیومی به فروش رسانده است که این مقدار در مرداد ماه به 140 تن رسیده است.

محصولات درجه 2: مقدار فروش محصولات درجه 2 فنوال در مرداد ماه به صفر رسیده است. این در حالی است که فنوال در تیر ماه با فروش محصولات درجه 2، درآمد 209 میلیون تومانی ساخته است.

نرخ فروش محصولات کارمزدی: نرخ فروش محصولات کارمزدی در مرداد ماه 27% نسبت به تیر ماه کاهش یافته است.

بنابراین مجموعه دلایل ذکر شده موجب کاهش درآمد فنوال در مرداد ماه شده است.

بررسی درآمد مرداد ماه فایرا / درآمد فایرا 99 میلیارد تومانی افزایش یافت

فایرا در مرداد ماه درآمد 344 میلیارد و 75 میلیون تومانی ساخته است. درآمد مرداد ماه فایرا نسبت به تیر ماه افزایش 98 میلیارد و 696 میلیون تومانی داشته است. همچنین درآمد مرداد ماه شرکت از سطح میانگین سال 97 بالاتر است.

بیشترین اثر افزایشی بر درامد مرداد ماه فایرا، مربوط به افزایش درآمد حاصل از فروش شمش خالص است. فایرا در تیر ماه از محل فروش شمش خالص درآمد 140 میلیارد تومانی ساخته است که این میزان درآمد در مرداد ماه به 258 میلیارد و 602 میلیون تومان رسیده است. گرچه نرخ فروش شمش خالص فایرا در مرداد ماه نسیت به تیر ماه کاهش داشته است اما افزایش فروش مقداری شمش خالص موجب افزایش درآمد فایرا شده است.

کاهش صادرات فایرا

البته در کنار افزایش فروش خالص، نکته منفی که در گزارش مرداد ماه شرکت نمایان است، کاهش مقداری در فروش شمش خالص صادراتی و همچنین کاهش نرخ فروش این محصول است. به طوری که مقدار فروش شمش خالص صادراتی فایرا 926 تن در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش یافته است و همچنین در این بازه زمانی نزدیک به 6% کاهش در نرخ فروش این محصول روی داده است که منجر به کاهش 24 میلیارد تومانی درآمد از محل شمش خالص صادراتی شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.