درآمد “فملی” ۶۶ میلیارد تومان افت کرد

درآمد “فملی” ۶۶ میلیارد تومان افت کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد شرکت ملی صنایع مس ایران در مرداد ماه با کاهش ۶۶ میلیارد تومانی نسبت به تیر ماه یک هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان رسیده است.شرکت ملی صنایع مس ایران در مرداد ماه با فروش ۲۲۲ هزار تنی محصولات درآمد یک هزار و ۷۰۸ میلیارد تومانی […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد شرکت ملی صنایع مس ایران در مرداد ماه با کاهش ۶۶ میلیارد تومانی نسبت به تیر ماه یک هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
شرکت ملی صنایع مس ایران در مرداد ماه با فروش ۲۲۲ هزار تنی محصولات درآمد یک هزار و ۷۰۸ میلیارد تومانی ساخته است. بخش اصلی درآمد فملی در مرداد ماه مربوط به فروش ۲۲ هزار تنی کاتد است که با فروش این مقدار کاتد درآمد یک هزار و ۵۲۹ میلیارد تومانی ساخته است.
همچنین فملی در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ درآمد ۸ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومانی ساخته است. میانگین درآمدی فملی در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، مبلغ ۸۴۲ میلیارد تومان است که میانگین درامدی فملی با توجه به رشد مقداری و ریالی محصولات افزایش یافته است و در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ماه به یک میلیارد و ۷۱۷ میلیارد تومان رسیده است.
درآمد فملی کاهش یافت
بررسی درآمد شرکت در مرداد ماه نسبت به درآمد شرکت در تیر ماه نشان می‌دهد، مسیر نزولی را در حال طی کردن است. فملی در تیر ماه درآمد یک هزار و ۷۷۴ میلیارد تومانی ساخته است که در مرداد ماه درآمد شرکت به یک هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد مرداد ماه نسبت به تیر ماه ۶۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.
عوامل کاهش درآمد فملی
درآمد مرداد فملی نسبت به تیر ماه کاهش یافته است که بررسی تغییر درآمد حاصل شده از محصولات مختلف فملی نشان می‌دهد که بالاترین میزان کاهش مقداری درآمدی مربوط به کاهش درآمد حاصل از کنسانتره مس است.
فملی از محل فروش کنسانتره مس در تیر ماه درآمد ۴۳۱ میلیارد و ۷۵۸ میلیارد تومانی ساخته است که در مرداد ماه این میزان از درآمد به صفر رسیده است و هیچگونه درآمدی از این محل نساخته است.
علاوه بر آن فملی در تیر ماه از محل فروش مفتول، بیلت و اسلب درآمد ۴۷ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومانی ساخته است که این میزان از درآمد در مرداد ماه به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین ۴۴ میلیارد تومان از کاهش درآمد فملی از محل فروش مفتول، بیلت و اسلب است.

عوامل افزایش درآمد فملی
اما علاوه بر کاهش‌های قابل توجه، افزایش در درآمد از محل فروش کاتد، سایر محصولات و کنسانتره طلا و نقره موجب شده است بخش زیادی از کاهش درآمد فملی در مرداد ماه جبران شود. درآمد فملی در مرداد ماه از  محل فروش کاتد ۳۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنی از محل فروش کنسانتره طلا و نقره و سایر محصولات درآمد شرکت ۶۹ میلیارد تومان افزایش یافته است. بنابراین با توجه به افزایش درآمد از این محل‌ها، بخش زیادی از کاهش درآمد از محل به صفر رسیدن فروش کنسانتره مس جبران شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها