درآمد “زفکا” ۶۶ درصد افزایش یافت

درآمد “زفکا” ۶۶ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد کشت و دامداری فکا در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال به دلیل افزایش مقدار فروش و همچنین رشد نرخ فروش محصولات افزایش ۶۶ درصدی داشته است. کشت و دامداری فکا در مهر ماه با فروش ۵٫۴ تن شیر […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد کشت و دامداری فکا در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال به دلیل افزایش مقدار فروش و همچنین رشد نرخ فروش محصولات افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

کشت و دامداری فکا در مهر ماه با فروش ۵٫۴ تن شیر خام و ۲۲۹ راس گوساله نر درآمد ۱۷ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین در دوره هفت ماهه منتهی به مهر ۹۸ با فروش ۳۸٫۴ هزار تن شیر خام و تعداد ۱۱۵۳ راس گوساله نر درآمد ۱۰۸ میلیارد تومانی رقم زده است.

رشد ۶۶ درصدی درآمد زفکا در دوره ۷ ماهه

زفکا در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۷ درآمد ۶۵ میلیارد تومانی ساخته است و درآمد فکا در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۸ با رشد ۶۶ درصدی (معادل ۴۳ میلیارد تومان) به ۱۰۸ میلیارد تومان رسیده است. افزایش درآمد زفکا در پی رشد مقدار فروش شیر خام و افزایش نرخ فروش شیر خام و گوساله نر روی داده است.

زفکا در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۷ مقدار ۳۶ هزار تن شیر خام به فروش رسانده است اما در ۷ ماهه اول سال جاری ۳۸٫۴ هزار تن شیر خام به فروش رسانده است. از سوی دیگر تعداد فروش گوساله نر کاهش یافته است اما افزایش نرخ فروش شیر خام و گوساله نر موجب شده است درآمد زفکا ۴۳ میلیارد تومان رشد نماید.

نرخ فروش شیر خام ۲۳ درصد افزایش یافت

شیر خام به عنوان محصول اصلی زفکا به شمار می‌روند که تغییر در مقدار و نرخ فروش بر درآمد شرکت اثر قابل توجه دارد. بررسی دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۸ حاکی از آن است که ۸۷% از مبلغ فروش شرکت مربوط به فروش شیر خام است.

مقدار تولید و فروش شیر خام از ابتدای سال ۹۸ روند نوسانی قابل توجهی نداشته است گرچه در مهر ماه مقدار تولید و فروش شیرخام با اندکی کاهش به ۵۶۶۶ تن (تولید) و ۵۴۷۷ تن (فروش) رسیده است. اما نرخ فروش شیر خام از ابتدای سال روند صعودی داشته است و از ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان به ازای هر تن در فروردین ماه به ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان در مهر ماه رسیده است. بنابراین نرخ فروش شیر خام طی دوره ۷ ماهه رشد ۲۳ درصدی داشته است.

درآمد مهر ماه زفکا ۷۰۰ میلیون کاهش یافت

روند افزایشی نرخ فروش شیر خام و همچنین روند باثبات تولید و فروش شیر خام موجب شده است درآمد ماهانه زفکا روند صعودی داشته باشد. اما در مهر ماه به دلیل کاهش مقدار فروش شیر خام درآمد زفکا کاهش اندکی داشته است.

درآمد مهر ماه زفکا نسبت به شهریور ماه ۷۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است و از ۱۷٫۷ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است. اما روند کلی درآمد زفکا از ابتدای سال افزایشی بوده و از ۱۲٫۳ میلیارد تومان در فروردین ماه به ۱۷ میلیارد تومان در مهر ماه رسیده است.

پوشش ۶۷ درصدی درآمد برآوردی

زفکا برای سال مالی ۹۸ درآمد ۱۶۰ میلیارد تومانی را برآورد کرده است که طی دوره ۷ ماهه ۱۰۸ میلیارد تومان درآمد ساخته است به این ترتیب ۶۷% از درآمد برآوردی را طی ۷ ماه پوشش داده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها