درآمد «خپارس» افت کرد

درآمد «خپارس» افت کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد پارس خودرو به دلیل کاهش تعداد فروش، افت قابل توجه داشته است به طوری که میانگین ۵ ماه اول سال ۹۸ به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به میانگین ماهانه ۹۷ کاهش ۲۶۴میلیارد تومانی داشته است.پارس خودرو در مرداد ماه ۴ هزار و […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، درآمد پارس خودرو به دلیل کاهش تعداد فروش، افت قابل توجه داشته است به طوری که میانگین ۵ ماه اول سال ۹۸ به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به میانگین ماهانه ۹۷ کاهش ۲۶۴میلیارد تومانی داشته است.
پارس خودرو در مرداد ماه ۴ هزار و ۳۹۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که با این میزان فروش درآمد ۵۴ میلیاردتومانی ساخته است. درآمد تجمیعی پارس خودرو در طی ۵ ماه اول سال ۹۸ به ۵۸۹ میلیارد تومان رسیده است.
پارس خودرو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان درآمد داشته است. که میانگین درآمدی پارس خودرو طی ۵ ماه اول سال ۹۸ به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین میانگین درآمدی پارس خودرو از ۳۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ با کاهش ۲۶۴ میلیارد تومانی به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است.
کاهش درآمد پارس خودرو
پارس خودرو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۰ دستگاه تولید کرده و تعداد ۱۰ هزار و ۸۴۲ دستگاه فروش داشته است. تعداد تولید پارس خودرو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۸ به ۷ هزار و ۸۲۹ دستگاه رسیده است. همچنین تعداد فروش پارس خودرو از میانگین ۱۰ هزار و ۸۴۲ دستگاه در سال ۹۷ به میانگین ماهانه ۶ هزار دستگاه در سال ۹۸ رسیده است.
حتما بخوانید :  ۴ عاملی که شاخص بورس را شارژ می‌کندکاهش تعداد فروش پارس خودرو/ تعداد فروش x100 افزایش یافته است
بررسی تعداد فروش محصولات پارس خودرو حاکی از آن است که تعداد فروش به طور محسوسی کاهش یافته است.

گروه رنو به عنوان مهمترین محصول پارس خودرو به شمار می‌رود. پارس خودرو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ تعداد ۳ هزار و ۳۱۹ دستگاه گروه رنو فروش داشته است که این تعداد به ۶۷۹ دستگاه به ازای هر ماه در ۵ ماه اول سال ۹۸ رسیده است. همچنین دیگر محصولات شرکت که شامل گروه برلیانس و ریچ p27 می‌شود با کاهش تعداد فروش همراه بوده‌اند. اما تنها محصول شرکت، خانواده x100، افزایش تعداد فروش داشته است. به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ تعداد ۴ هزار و ۳۱۱ دستگاه خانواده x100  به فروش رسیده است که تعداد فروش این محصولات به ۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه در هر ماه از سال ۹۸ رسیده است.
علاوه بر افزایش تعداد فروش x100، تعداد فروش ون دولوکس نیز افزایش داشته است. پارس خودرو در سال مالی ۹۷ تعداد ۱۴۹ دستگاه فروش داشته است. اما تعداد فروش پارس خودرو در ۵ ماه اول سال ۹۸ به ۱۱۴ دستگاه رسیده است.
اما با توجه به اثرات قابل توجه محصولات گروه رنو بر درآمد پارس خودرو، کاهش تعداد فروش این محصول منجر به کاهش درآمد شرکت شده است. این در حالی است که حتی نرخ فروش محصولات گروه رنو ۱۱% رشد داشته است و همچنین محصولات خانواده x100 نیز ۳۰% بالا رفته است.
حتما بخوانید :  رشد ۳.۳۱هزار میلیارد ریالی پرتفوی «وبهمن»به این ترتیب با توجه به کاهش قابل توجه تعداد فروش محصولات پارس خودرو درآمد شرکت کاهش یافته است و به میانگین ماهانه ۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها