درآمد آبان ماه “شفن” کاهش پیدا کرد

درآمد آبان ماه “شفن” کاهش پیدا کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی فن‌آوران در آبان نسبت به مهر ماه به دلیل کاهش مقدار فروش درآمد کمتری ساخت. متانول و اسید استیک دو محصول اصلی پتروشیمی فن‌آوران است. شفن با فروش ۷۸ هزار تنی این دو محصول و سایر محصولات در آبان ماه درآمد ۱۸۳ میلیارد تومانی ساخته […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی فن‌آوران در آبان نسبت به مهر ماه به دلیل کاهش مقدار فروش درآمد کمتری ساخت.

متانول و اسید استیک دو محصول اصلی پتروشیمی فن‌آوران است. شفن با فروش ۷۸ هزار تنی این دو محصول و سایر محصولات در آبان ماه درآمد ۱۸۳ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی ۸ ماهه شفن نیز به ۱۹۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

 کاهش  درآمد شفن در پی کاهش مقداری و ریالی فروش

درآمد آبان ماه شفن نسبت به مهر ماه کاهش یافته است. شفن در مهر ماه درآمد ۲۷۴ میلیارد تومانی ساخته است اما در آبان ماه درآمد شفن به ۱۸۳ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد شفن در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۵۰ درصدی (معادل کاهش ۹۱ میلیارد تومانی) داشته است.

کاهش درآمد شفن در پی کاهش کل مقدار فروش و همچنین کاهش نرخ فروش متانول رقم خورده است. کل فروش شفن از ۱۱۱ هزار تن در مهر ماه به ۷۸ هزار تن در آبان ماه رسیده است. علاوه بر آن نرخ فروش متانول کاهش ۶٫۵% کاهش یافته است که در نهایت منجر به کاهش درآمد شفن شده است.

درآمد تجمیعی شفن ۳۷۴ میلیارد رشد کرد

شفن در دوره ۸ ماه منتهی به آبان ۹۸ درآمد تجمیعی ۱۹۳۵ میلیارد تومانی ساخته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته درآمد ۱۵۶۱ میلیارد تومانی داشته است. بنابراین درآمد تجمیعی شفن رشد ۳۷۴ میلیارد تومانی داشته است. افزایش درآمد تجمیعی شفن در پی افزایش مقدار فروش و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات روی داده است.
پوشش ۷۴ درصدی درآمد برآوردی

شفن برای سال مالی ۹۸ مقدار فروش ۱٫۱میلیون تنی را پیش بینی کرده است که با فروش ۷۳۱ هزارتنی طی ۸ ماه توانسته است ۶۶% از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد. همچنین درآمد ۲٫۵ هزار میلیاردی را برای سال مالی ۹۸ پیش بینی کرده است که با ساخت درآمد ۱٫۹ هزار میلیارد در ۸ ماه، موفق به پوشش ۷۴ درصدی درآمد برآوردی شده است.

پیش بینی سود ۱۶۷۵ تومانی برای هر سهم در دوره ۹ ماهه

میانگین درآمد ۸ ماهه شفن ۲۴۱ میلیارد تومان است، بنابراین انتظار می‌رود شفن درآمد ۲٫۲ هزار میلیارد تومانی را در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ محقق نماید و همچنین سود خالص ۱٫۵ هزار میلیارد تومانی شناسایی نماید. بنابراین می‌توان انتظار داشت شفن در دوره ۹ ماهه برای هر سهم سود ۱۶۷۵۴ ریالی شناسایی نماید.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها