دانشگاهی در سوئیس با فناوری بلاک چین به جنگ مدارک تحصیلی جعلی می‌رود

دانشگاهی در سوئیس با فناوری بلاک چین به جنگ مدارک تحصیلی جعلی می‌رود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، دانشگاه سنت گالن (St. Gallen) در سوئیس اعلام کرده که برای مقابله با مسئله مدارک تحصیلی جعلی که در سال‌های اخیر به یک پدیده شایع تبدیل شده است، از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. به‌گزارش «کوین تلگراف» و بر اساس مصاحبه یکی از مسئولین دانشگاه سنت […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

دانشگاه سنت گالن (St. Gallen) در سوئیس اعلام کرده که برای مقابله با مسئله مدارک تحصیلی جعلی که در سال‌های اخیر به یک پدیده شایع تبدیل شده است، از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

به‌گزارش «کوین تلگراف» و بر اساس مصاحبه یکی از مسئولین دانشگاه سنت گالن با «سی‌ان‌ان مانی» که ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) صورت گرفت، این مقام مسئول اعلام کرد که دانشگاه سنت گالن پروژه‌ای آزمایشی و مبتنی بر بلاک چین را در دستور کار دارد تا بتواند به‌وسیله آن، طی چند ثانیه اصالت مدارک این دانشگاه را تایید کند. این در حالی است که روند صدور تاییدیه برای مدارک دانشگاهی معملا چند روزی به طول می‌انجامد. «هرالد روتر»، مدیر ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه سنت گلن در این مصاحبه عنوان می‌کند:

به نظرم چنین سیستمی لازم است و می‌تواند استفاده‌های منطقی‌ای داشته باشد تا به این وسیله قادر باشیم مدارک صادر شده را به وسیله فناوری بلاک چین و طی یک روند دیجیتالی تایید کنیم.

دانشگاه سنت گالن با همکاری استارت‌آپی با عنوان «بلاک فکتوری» در تلاش است تا مدارکی غیرقابل دستکاری در بستر بلاک چین اتریوم ایجاد نماید و از این طریق با مسئله‌ای شایع با نام «مدارک تحصیلی جعلی» مقابله نماید.

پیش‌تر در گزارشی از کوین تلگراف آمده بود که وزارت آموزش و پرورش مالزی به دنبال متوقف کردن استفاده از مدارک تحصیلی جعلی در این کشور است. مالزی با ارائه طرحی به نام E-Skrol به دنبال آن است تا با استفاده از بلاک چین نِم، صدور و تایید مدارک تحصیلی را دیجیتالی نماید و جلوی کلاهبرداری در این زمینه را بگیرد.

ماه ژوئن (تیر) نیز یک موسسه آموزشی در کانادا اعلام کرد که قصد دارد برای فارغ‌التحصیلان جدید خود مدارکی مبتنی بر بلاک چین صادر کند. در این صورت ۴,۸۰۰ دانشجوی دانشگاه فناوری آلبرتای جنوبی، به اولین افرادی تبدیل خواهند شد که مدارک تحصیلی خود را بر روی بلاک چین دریافت می‌کنند. البته در پایان سال تحصیلی نمونه‌های فیزیکی نیز به این افراد اعطا می‌شود.

در اقدامی مشابه، دانشگاه بحرین نیز اعلام کرد که قصد دارد با همکاری «لرنینگ مشین» (Learning Machine) از ابتدای سال ۲۰۱۹، مدارک پایان دوره مبتنی بر بلاک چین صادر کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها